Logo VŠECHNY-AUTOŠKOLY.cz MENU
 
VŠECHNY-AUTOŠKOLY.cz » poradna / diskuze

Poradna / diskuze 

Návrat zpět do sekce Pro autoškoly


Pneumatiky M+K celoroční použití aneb jak to tedy je?



 
  • Od: Jk ( ) Pneumatiky M+K celoroční použití aneb jak to tedy je?
    Mam na Vas dotaz ohledne pouziti pneu na vozidle s nizsim indexem rychlosti. Nasel jsem tuto informaci:


    § 21 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, v níž je uvedeno toto:

    Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).
    V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky může být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle (například palubním počítačem).
    Zákon už ale nestanovuje, jak taková nálepka má vypadat. Viděli jsme ji asi jednou, ani výrobci tím zrovna moc nehýří, že by ji nějak pravidelně vyráběly. Takže když si napíšete na papír, mám pneumatiky s indexem T (190 km/h) a nalepíte si to na přístrojovku, tak abyste na to viděli splníte vyhlášku na 100%. U nových aut tuto funkci nahrazuje palubní počítat. V koncernu VW, to má například Maxi-Dot, kde si lze nastavit maximální rychlost pro zimní pneumatiky a v případě jejího překročení Vás na to palubní počítač upozorní.


    V poslední době se navíc setkáváme s řidiči, kteří se bojí dát pneumatiky s nižším rychlostním indexem, aby jim v případě nehody pojišťovna nekrátila plnění. Pojišťovna nemůže jentak krátit plnění, že máte na automobilu nižší rychlostní index, pokud to nebude v přímé konfrontaci s nehodou. Například, když budete stát na křižovatce a někdo do Vás zezadu nabourá,nebo dojde k nehodě třeba v 80 km/h, tak Vám nemůže pojišťovna krátit plnění za to, že máte pneumatiky do 190 Km/h, když máte maximální rychlost 210 Km/h. Mohla by to krátit v případě, že by ta rychlost byla překročena nad konstrukční rychlost pneumatiky. Ale i to už je problém druhotný, protože primárně by se pojišťovna točila na tom, že byla překročena maximální dovolená rychlost na komunikaci. U nás tedy maximálně 130 km/h v případě jízdy na dálnici.

    Podle vyse uvedeneho je mozne pouzit pro zimni pneu nizsi index ? O kolik nizsi? Je mozne pouzivat zimni pneu s nizsim indexem i lete? Plati to take i pro celorocni pneu, ktere maji oznaceni take M+S ? Je oznacena celorocni pneu nejak odlisne, nebo jen znakem M+S ?

    Jaka je min. hlouka dezenu pro celorocni pneu (v lete/ v zime)?

    Díky za odpověď

    REAGOVAT
    Vloženo 5. března 2015 (14:01) uživatelem Jk ( ) z IP adresy 10.0.X.X
    • Od: Hanakl ( ) RE: Pneumatiky M+K celoroční použití aneb jak to tedy je?
      Já tedy pneumatiky kupuji zde https://www.pneuok.cz a vlastně i celá moje rodina a jsme skutečně spokojeni.

      REAGOVAT
      Vloženo 24. února 2017 (07:17) uživatelem Hanakl ( ) z IP adresy 93.99.XXX.XX
    • Od: Hanakl ( ) RE: Pneumatiky M+K celoroční použití aneb jak to tedy je?
      Já tedy pneumatiky kupuji zde https://www.pneuok.cz a vlastně i celá moje rodina a jsme skutečně spokojeni.

      REAGOVAT
      Vloženo 24. února 2017 (07:17) uživatelem Hanakl ( ) z IP adresy 93.99.XXX.XX


Ostatní příspěvky v diskuzi:

Na této stránce je zobrazen příspěvek Pneumatiky M+K celoroční použití aneb jak to tedy je? v Diskuzi/Poradně na webu VŠECHNY-AUTOŠKOLY.CZ. Můžete se podívat i na ostatní příspěvky v Diskuzi nebo rovnou založit nové téma.

Navigace: