Logo všechny-autoškoly.cz
 
všechny-autoškoly.cz » poradna / diskuze

Poradna / diskuze 

Návrat zpět do sekce Pro autoškoly


Autoškoly - Poradna

Sekce Poradna v rámci webu VŠECHNY-AUTOSKOŠKOLY.cz slouží pro jakékoliv Vaše dotazy týkající se oblasti autoškol. Na Váš dotaz vložený do diskuze mohou odpovědět provozovatelé českých autoškol nebo ostatní uživatelé těchto stránek. Tato poradna je vhodná zejména pro dotazy z oblasti autoškol, předpisů, pravidel silničního provozu, bodového systému, řidičských oprávnění, řidičských průkazů apod. Máte-li jakýkoliv související dotaz, neváhejte vložit nový příspěvek. Odpověď na Váš dotaz může posloužit i dalším.

Výpis příspěvků v diskuzi:

styl zobrazení: kompletní, tabulkový

vložit nový příspěvek

Nalezeno 1452 témat, zobrazena strana 1 z 97



 
  • Od: Petr Měl bych dát přednost v jízdě?
    Měl bych dát přednost v jízdě při odbočování vlevo protijedoucímu vozidlu jedoucímu rovně, když přijíždím ke křižovatce (klasická ve tvaru kříže), kde je v mém směru jízdy dopravní značka Dej přednost v jízdě v rozporu s dodatkovou značkou, která vyznačuje, že přijíždím po hlavní silnici (vyznačuje, že jsem na hlavní a že hlavní vede doprava)? Která značka má přednost, ta dodatková?
    [REAGOVAT]
    Vloženo 8. listopadu 2019 (10:47) uživatelem Petr z IP adresy 62.204.XXX.XX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: PPetr RE: Měl bych dát přednost v jízdě?
      A to je jako kde? Můžete dát adresu, abychom se mohli podívat, zda to tak je?
      [REAGOVAT]
      Vloženo 27. listopadu 2019 (21:22) uživatelem PPetr z IP adresy 93.153.XX.XXX
      • Od: petr ( ) RE: RE: Měl bych dát přednost v jízdě?
        Jedná se o křižovatku ulic tř. E.Beneše a J.Masaryka v Hradci Králové.
        [REAGOVAT]
        Vloženo 28. listopadu 2019 (14:38) uživatelem petr ( ) z IP adresy 37.188.XXX.XX
        • Od: PPetr RE: RE: RE: Měl bych dát přednost v jízdě?
          Na street view je to krásně vidět. Kravina do nebe volající. Obraťte se na příslušný městský úřad, aby vyměnil DZ P4 za DZ P2. Tady je názorně vidět, jak je úředníkovi jedno, za co utratí peníze daňových poplatníků, natož aby to zkontroloval.
          [REAGOVAT]
          Vloženo 28. listopadu 2019 (23:17) uživatelem PPetr z IP adresy 185.112.XXX.XX
          • Od: MK RE: RE: RE: RE: Měl bych dát přednost v jízdě?
            Podle mne je značka dej přednost v jízdě (svislá i vodorovné značení) umístěna k upozornění na nutnost dát přednost vozidlům přijíždějícím po hlavní komunikaci zprava. Těm budeme křížit cestu jak při pokračování rovně, tak při odbočování doleva a musíme jim dát přednost. Při odbočování doleva ale tady máme přednost před protijedoucími z vedlejší komunikace.
            [REAGOVAT]
            Vloženo 5. prosince 2019 (22:21) uživatelem MK z IP adresy 193.165.XXX.XXX
    • Od: xy RE: Měl bych dát přednost v jízdě?
      jestli je to tak jak píšete tak je patrně chyba v dopravním značení a proto volejte 158 aby byla zjednána náprava, policie musí řešit nápravu jelikož je zde právě nesrozumitelná situace pro řidiče. Není totiž možné aby jste měl značky dej přednost v jízdě a z vašeho pohledu jste na dodatkové tabulce viděl že váš směr je hlavní.
      [REAGOVAT]
      Vloženo 8. listopadu 2019 (17:37) uživatelem xy z IP adresy 62.245.XXX.XXX




 
  • Od: Polikujm Přikázaný směr jízdy na křižovatce se semafory
    Dobrý den,
    platí na křižovatce řízené semafory se zeleným plným kruhovým světlem přikázaný směr jízdy daný svislou značkou?

    V konkrétním případě viz foto ( http://prntscr.com/q6718n ) jsou semafory v provozu. (Samozřejmě za předpokladu, že mi svítí zelená) mohu zde odbočit vlevo?

    Nebo si špatně vykládám zákon?

    §70
    c) signál se zeleným plným kruhovým světlem "Volno" možnost pokračovat v jízdě, a dodrží-li ustanovení o odbočování, může odbočit vpravo nebo vlevo, přičemž musí dát přednost chodcům přecházejícím ve volném směru po přechodu pro chodce a cyklistům přejíždějícím ve volném směru po přejezdu pro cyklisty. Svítí-li signál "Signál pro opuštění křižovatky" umístěný v protilehlém rohu křižovatky, neplatí pro odbočování vlevo § 21 odst. 5


    Díky.
    Pěkný den
    [REAGOVAT]
    Vloženo 4. prosince 2019 (17:50) uživatelem Polikujm z IP adresy 88.100.XXX.XXX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: XY RE: Přikázaný směr jízdy na křižovatce se semafory
      doporučuji vrátit se do autoškoly, protože tak základní věc by měl každý řidič vědět.. značka přikázaný směr jízdy "přikazuje jet směrem dle směru vyznačeném ve značce" a to bez ohledu zda je křižovatka bez označení, označená značkami upravující přednost nebo signalizací s plným signálem nebo se směrovým signálem. Jediné co je u tzv. semaforu tak ustanovení
      §76/6 Světelné signály jsou nadřazeny svislým dopravním značkám !upravujícím přednost !. Značky upravující přednost jsou jasně dané a přikázaný směr jízdy mezi ně nepatří. Vyjímka by mohla nastat pouze v případě pokynu policisty, který by tuto možnost na místě v konkrétní situaci umožnil.
      [REAGOVAT]
      Vloženo 4. prosince 2019 (20:53) uživatelem XY z IP adresy 62.245.XXX.XXX
      • Od: Polikujm RE: RE: Přikázaný směr jízdy na křižovatce se semafory
        Příspěvek byl psán s tím, že mne budou všichni mít za blbečka posílat mě ZPÁTKY do autoškoly (aniž by někdo věděl, jesli ŘP mám či ne...). Jet takovou křižovatkou jako řidič, jel bych opravdu rovně nebo doprava.

        A tady přichází to ale :-)

        Značka přikázaný směr jízdy: "přikazuje jet směrem dle směru vyznačeném ve značce"

        §70 c) ... a dodrží-li ustanovení o odbočování, MŮŽE odbočit vpravo nebo vlevo, ...

        Jak (správně) píšete v zákoně je psané, že "světelné signály jsou nadřazeny svislým dopravním značkám upravujícím přednost"

        Teda má další otázka zní: Jak je tedy upravena nadřazenost semaforu a příkazové značky? Semafor má říká můžete a příkazová značka nesmíte.

        Píši to i kvůli 1 pokutě pár let zpátky (ne mojí, byl jsem pouze přítomen), kde na semaforu svítí zelená šipka rovně, A ZÁROVEŇ na semaforem je značka přikázaný směr jízdy vlevo.
        [REAGOVAT]
        Vloženo 5. prosince 2019 (07:53) uživatelem Polikujm z IP adresy 195.113.XXX.XXX
        • Od: xy RE: RE: RE: Přikázaný směr jízdy na křižovatce se semafory
          Omlouvám se, netušil jsem že nemáte řidičský průkaz a tak je to dobře. Jinak já tu žádné ale nevidím jak zminujete, stále se oháníte "§70 c) ... a dodrží-li ustanovení o odbočování, MŮŽE odbočit vpravo nebo vlevo, …" a tam se počítá s tím že řidič dodrží povinnosti vůči ostatním účastníkům jako jsou chodci, tramvaje, protijedoucí vozidla a jiní, že dodrží správný způsob jízdy v průjezdu křižovatkou atd. Rozhodně se nepočítá s tím že řidič nebude respektovat a řídit se svislou dopravní značkou. Co se týká vztahu semaforu a zn.přikázaného směru jízdy tak tam žádný PRÁVĚ NENÍ. Semafor je nadřazený svislým značkám upravující přednost jako zn hlavní, dej přednost v jízdě atd. Takže zn.přikázaný směr jízdy je tam platná za každé situace ALE TOTO SEM JIŽ PSAL. Takže jestli někdo za odbočení vlevo dostal pokutu je v pořádku a policista vycházel správně z nastavených pravidel. Prostě směr jízdy musíte dodržet a pak podle směru jízdy v křižovatce řešíte komu jak dát přednost. Zde taky musíte jet v přímém směru jízdy a nesmíte odbočit nebo se otočit když máte řízenou křižovatku byť máte zelenou https://prnt.sc/q6i3z5
          [REAGOVAT]
          Vloženo 5. prosince 2019 (10:25) uživatelem xy z IP adresy 62.245.XXX.XXX




 
  • Od: Anne ( ) Zastaveni na prechodu pred kruhovym objezdem
    Dobry den, muzu zastavit vozidlo na prechodu pro chodce v pripade ze je prechod tesne pred kruhovym objezdem na ktery se chystam vjet?
    [REAGOVAT]
    Vloženo 4. prosince 2019 (20:52) uživatelem Anne ( ) z IP adresy 86.49.X.XX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: xy RE: Zastaveni na prechodu pred kruhovym objezdem
      V dotazu a otázce jste si správně odpověděla, "zastavit vozidlo" můžete i na přechodu neboť tento status chrání řidiče právě v případě když musíte zastavit na přednosti, na výhledu aby byla splněna povinnost dát přednost a jiné povinnosti vyplývající ze zákona.

      §2/p) zastavit vozidlo znamená přerušit jízdu z důvodu nezávislého na vůli řidiče. Tzn že zastavit jste tam na přechodě nechtěla, ale kvůli povinnostem vyplývající ze situace jste musela. Je jasné že kdyby byla možnost zastavit před přechodem tak aby jste situaci udělala bezpečnou tak na něm zastavovat nebudete.
      [REAGOVAT]
      Vloženo 4. prosince 2019 (21:56) uživatelem xy z IP adresy 62.245.XXX.XXX




 
  • Od: karbi Obnova ŘP
    Asi před 10 lety jsem "propil" řidičák,který jsem měl na od roku 1985 na všechny skupiny.Po ukončení trestu jsem si obnovil ŘP pouze na skupinu B,protože
    jsem víc nepotřeboval.Nyní bych chtěl zpět D+E.Jak to funguje.Musím absolvovat celou autoškolu,nebo si lze dle schopnosti zaplatit pouze zkoušky+ zkušební jízdy?Děkuji za odpověď.
    [REAGOVAT]
    Vloženo 3. prosince 2019 (20:01) uživatelem karbi z IP adresy 194.228.XX.XX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: Autoskola Neumann ( ) RE: Obnova ŘP
      Pouze zkouška, testy, jizdy, údržba, na skupinu kterou chcete zpatky ( + dopravni psychotesty )
      [REAGOVAT]
      Vloženo 3. prosince 2019 (20:44) uživatelem Autoskola Neumann ( ) z IP adresy 45.82.XXX.XXX




 
  • Od: Karel Kdo ma prednost v jizde?
    Dobrý den, kdo má přednost v jízdě v následující křižovatce (https://ibb.co/TTQRzLx)?

    Modré i červene vozidlo jsou na hlavních a modré odbočuje na vedlejší silnici z hlavní. Červené auto odbočuje doprava a pokračuje po hlavní. Na první pohled červený má jasně přednost, protože je na hlavní a modrý ho křížuje (argument kolegů), což je opodstatněný v zákoně o odbočování: § 21 (5). Není mi ale jasné, zda červené auto je skutečně protijedoucí či nikoliv (přijíždí sice po hlavní, ale zleva). V případě, že by nebylo protijedoucí, pak platí pro červené auto přednost zprava (dle § 22 (2)) a modré auto má přednost před červeným.

    Instruktorka na školení řidičů tvrdila, že k takové nehodě skutečně v minulosti došlo, kde řízení došlo až k nejvyššímu soudu a ten údajně uznál pravdu modrému autu s tím, že červené auto mu mělo dát přednost zprava.

    Je tomu skutečně tak?
    Děkuji
    [REAGOVAT]
    Vloženo 30. listopadu 2019 (20:44) uživatelem Karel z IP adresy 89.102.XX.XXX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: xy RE: Kdo ma prednost v jizde?
      Vcelku jednoduchá záležitost, uplatnění §21/5 nelze aplikovat neboť protijedoucí jsou ty naproti tudíž na vedlejší a ty dávají přednost všem na hlavní p.k., zde je správný postup dle §22/2 kde cituji "Nevyplývá-li přednost v jízdě z ustanovení odstavce 1, musí dát řidič přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech přijíždějícím zprava nebo organizované skupině chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty přicházejícím zprava." a to díky dodatkové tabulce která vyznačuje tvar křižovatky a tím i průběh hlavní a vedlejších jiný než standartní. Tudíž řidič červeného vozu musí počkat na rozhodnutí modrého kam pojede a po jeho volbě směru a odbočení může pokračovat.
      [REAGOVAT]
      Vloženo 1. prosince 2019 (15:59) uživatelem xy z IP adresy 62.245.XXX.XXX




 
  • Od: bata61 ( ) obytná zóna
    Dobrý den.Značka "KONEC OBYTNÉ ZÓNY",podle vyhlášky nahrazuje dopravní značku DEJ PŘEDNOST V JÍZDĚ.Ptám se proč tato značka(dej přednost) není ke značce "Konec obytné zóny" instalována a jen ji nahrazuje? Většina řidičů totiž vůbec neví,že tato značka nahrazuje značku "dej přednost" a vjíždějí do křižovatky s tím,že na ní platí přednost zprava!! Ptal jsem se asi 40 lidí a jen 1 věděl,že značka "konec OZ" nahrazuje značku "dej přednost v jízdě",ostatní upřednostňovali přednost zprava.Přiznám se,že já taky.Kdyby tam byla i značka,"dej přednost",tak je vše vyřešeno.Podle mě by tak ubylo dopravních nehod a různých nebezpečných situací.Ruku na srdce,věděli jste i Vy ostatní,že když není křižovatka označena,která je hlavní a je tam jen značka "konec obytné zóny",že nemáte přednost zprava?
    [REAGOVAT]
    Vloženo 30. května 2014 (20:07) uživatelem bata61 ( ) z IP adresy 89.29.XX.XXX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: Jaroslav Němec ( ) RE: obytná zóna
      Dobrý den,
      v zákoně o pozemních komunikacích není nikde napsáno, že dopravní značka "Konec obytné zóny" nahrazuje dopravní značku "Dej přednost v jízdě". Neplatí zde ani přednost z prava, neboť při výjezdu z obytné zóny musí vždy řidič dávat přednost všem vozidlům jedoucím po jiné pozemní komunikaci.
      Vysvětlení proč se musí dávat přednost při výjezdu z obytné zóny je velice jednoduché a najdete ho v zákoně 361/2000 Sb. v § 23 odst.1. Pro jistotu ho zde cituji zákon
      § 23
      Vjíždění na pozemní komunikaci
      (1) Při vjíždění z místa ležícího mimo pozemní komunikaci na pozemní komunikacimusí dát řidič přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech jedoucím po pozemní komunikaci nebo organizovanému útvaru chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty jdoucím po pozemní komunikaci. To platí i při vjíždění z účelové pozemní komunikace nebo ze stezky pro cyklisty nebo z obytné nebo pěší zóny na jinou pozemní komunikaci.
      [REAGOVAT]
      Vloženo 1. června 2014 (19:03) uživatelem Jaroslav Němec ( ) z IP adresy 213.226.XXX.XX
      Tento příspěvek vložila Autoškola Němec, Humpolec - http://www.autoskolahumpolec.cz
      • Od: Jan ( ) RE: RE: obytná zóna
        Dobrý den. Takže když je pěší zóna součástí hlavní silnice a končí na úrovni křižovatky ve tvaru T kde je zleva značka Stůj dej přednost v jízdě musím těmto účastníkům dát přednost?
        [REAGOVAT]
        Vloženo 21. listopadu 2019 (12:07) uživatelem Jan ( ) z IP adresy 90.176.XXX.XXX
    • Od: David RE: obytná zóna
      Ano, věděl jsem to. Zákon 361, je to tam, podle mě je to základní věc,kterou každý řidič musí znát.
      [REAGOVAT]
      Vloženo 25. ledna 2018 (19:12) uživatelem David z IP adresy 82.100.XX.XXX
      • Od: bata61 ( ) RE: RE: obytná zóna
        Musím reagovat na vaši odpověď.Píšete,že není nikde psáno,že dopravní značka "konec obytné zóny" nahrazuje DZ "dej přednost v jízdě" a musím Vám oponovat.Tady je výňatek z článku-
        Při vyjíždění z obytné zóny na jinou pozemní komunikaci musí dát řidič přednost v jízdě vozidlům
        jedoucím po pozemní komunikaci - § 23 zákona o provozu na pozemních komunikacích, to znamená, že DZ "Konec obytné zóny" nahrazuje DZ "Dej přednost v jízdě". V prostoru obytné zóny v místech neoznačených křížení komunikací i nadále platí pravidlo pravé ruky. A tady je odkaz z kterého čerpám.Tak kde je vlastně pravda?? http://sumpersky.rej.cz/clanky/obytna-zona/
        [REAGOVAT]
        Vloženo 1. června 2014 (22:06) uživatelem bata61 ( ) z IP adresy 89.29.XX.XXX
        • Od: Petr Chvátal ( ) RE: RE: RE: obytná zóna
          Dobrý den, kolega má pravdu. V zákoně o nahrazení nic není. To, že to někdo napsal do nějakého článku, neznamená, že je to pravda.
          [REAGOVAT]
          Vloženo 2. června 2014 (16:33) uživatelem Petr Chvátal ( ) z IP adresy 37.48.XX.XXX
          Tento příspěvek vložila Autoškola Slon, Brno - http://www.autoskola-slon.cz
          • Od: bata61 ( ) RE: RE: RE: RE: obytná zóna
            Dobrý den,díky za reakci.To jsem potřeboval vědět.Takže 100% při vyjíždění z OBYTNÉ ZÓNY musím dát přednost opravdu všem i tomu co naproti mě z vedlejší ulice odbočuje vlevo? Takže pravidlo o přednosti při odbočování vlevo v tomto případě neplatí?? Každý řidič,kterého jsem se na to ptal,až na jednu vyjímku neměl o tomto pravidle ani páru a všichni mluvili při vyjíždění z OZ o přednosti zprava.A to byli mezi něma i řidiči z povolání.Samozřejmě máte pravdu jako instruktor v autoškole,ale zajímalo by mne,proč tohle nikdo neví a každý mluví o přednosti zprava?
            [REAGOVAT]
            Vloženo 2. června 2014 (16:58) uživatelem bata61 ( ) z IP adresy 89.29.XX.XXX
            • Od: Petr Chvátal ( ) RE: RE: RE: RE: RE: obytná zóna
              Berte to tak, jako by jste vyjížděli z parkoviště. Je to území ležící mimo pozemní komunikaci. Takže dáváte přednost úplně všem. I těm, kteří odbočují proti Vám vlevo. Proč to neznají netuším. Třeba tady v Brně jsou komisaři na tohle dost přísní a žáky za to, že se nerozhlíhnou ze zkoušky vyhodí. Což je podle mě správné.
              [REAGOVAT]
              Vloženo 2. června 2014 (17:51) uživatelem Petr Chvátal ( ) z IP adresy 37.48.XX.XXX
              Tento příspěvek vložila Autoškola Slon, Brno - http://www.autoskola-slon.cz
              • Od: bata61 ( ) RE: RE: RE: RE: RE: RE: obytná zóna
                Tak díky za odpověď.Já už asi tuším proč to někteří řidiči nevědí.Ptal jsem se totiž kolegů řidičů v mém věku (40-50 let),neptal jsem se řidičů mladších.Ti mladší to asi vědí,protože za nás,když jsme dělali ŘP,tak taková značka vůbec nebyla, zrovna jsem se díval do pravidel silničního provozu-vyhláškač.100/1975 Sb.,a tato značka tam opravdu není.Takže,my starší řidiči to opravdu nemůžeme vědět,pokud někteří nebyli na přezkoušení apod.Podle mě by bylo nejlepší,kdyby byla u značky "KONEC OBYTNÉ ZÓNY" nějaká dodatková tabulka,nebo značka upozorňující na přednost "VŠECH" vozidel.Jak totiž mají starší řidiči brát význam této značky,když vidí tuto značku poprvé až v praxi? Ale,bohužel,my s tím asi nic neuděláme.Jen jsem chtěl znát názor odborníka z autoškoly.Díky.
                [REAGOVAT]
                Vloženo 2. června 2014 (18:23) uživatelem bata61 ( ) z IP adresy 89.29.XX.XXX
                • Od: Milan Ptáčník RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: obytná zóna
                  Dobrý den, také přidám trochu do mlýna. Z mého pohledu samotný výjezd z obytné zóny je jasný, horší je, že pokud jedete po silnici a vidíte křižovatku, přirozeně brzdíte a dáváte přednost zprava. Až když už stojíte vidíte, že za rohem začíná obytná zóna, takže tedy můžete jet. Mezitím prakticky bezdůvodně brzdíte a ohrožujete provoz na hlavní silnici, ze které ale při sebelepší vůli nerozeznáte, že se jedná o výjezd z obytné zóny, přednost zprava, či prostě jen chybí dopravní značení!
                  [REAGOVAT]
                  Vloženo 13. července 2015 (20:36) uživatelem Milan Ptáčník z IP adresy 46.135.XX.X
                  • Od: sveny RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: obytná zóna
                    to je přesně ten problém , u nás je ta obytná zona v jednosměrné ulici ,tudíž ani při příjezdu ke křižovatce za rohem nevidíte ceduli začátek obytné zony a ta co je na té vedlejší komunikaci ukončuje je asi 10 m před výjezdem takže o ní taky nevíte zvlát když je z vaše pohledu obráceně. samozřejmě kdo to tam nezná tak zastaví a dává přednost zprava a ten druhý zase čeká až projedete. no zmatek
                    [REAGOVAT]
                    Vloženo 24. ledna 2018 (18:20) uživatelem sveny z IP adresy 94.112.XX.XX
        • Od: Jaroslav Němec ( ) RE: RE: RE: obytná zóna
          Dopravní značka "konec obytné zóny" nemůže nahrazovat značku "dej přednost v jízdě"!!! Výjezd z obytné zóny se nepovažuje za křižovatku, je to úplně stejné jako by jste vyjížděl třeba z pole, lesa nebo garáže na pozemní komunikaci. Ve vyhlášce č.30/1991 značka "dej přednost v jízdě!" (č. P 4), která označuje vedlejší pozemní komunikaci. Jelikož výjezd z obytné zony není křižovatka, nemůže tam být ani vedlejší pozemní komunikace!!!
          [REAGOVAT]
          Vloženo 29. září 2014 (10:55) uživatelem Jaroslav Němec ( ) z IP adresy 213.226.XXX.XX
          • Od: jaroslav ( ) RE: RE: RE: RE: obytná zóna
            dobrý den,ve městě kde žiju je cedule přednost z prava a hned první ulice za ní je konec obytné zony,jak si to mam vysvětlit.děkuji
            [REAGOVAT]
            Vloženo 12. prosince 2016 (12:29) uživatelem jaroslav ( ) z IP adresy 88.101.XXX.XXX
    • Od: Jakub (or***rt@ce*****.cz) RE: obytná zóna
      Dobrý den, rád bych se zeptal na případ křižovatky kde jeden směr je vjezd / výjezd ( konec ) obytné zóny - řádně označen začátkem / koncem obytné zóny a zároveň jsou nakresleny na vozovce příčné pruhy v každém ze čtyř směrů křižovatky. Tedy i ze směru obytné zóny. V pravidlech jsem našel jen definici příčné čáry. " Vodorovná dopravní značka „Příčná čára souvislá“ vyznačuje hranici křižovatky. Značky lze užít pro vyznačení místa pro zastavení vozidla v prostoru křižovatky." Což všichni řidiči považují za pravidlo pravé ruky. Má tedy řidič přijíždějící z obytné zóny přednost, protože je tam ta příčná čáry k němu v levém směru? Děkuji. Domnívám se, že by neměl mít přednost. Všichni řidiči však tam tak jezdí. Děkuji
      [REAGOVAT]
      Vloženo 2. září 2016 (16:46) uživatelem Jakub (or***rt@ce*****.cz) z IP adresy 46.174.XXX.XX
                  • Od: Karel ( ) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: obytná zóna
                    Přesně tak, musim s pánem souhlasit. A mnohdy (zejména v Rakousku) se setkávám s tím, že jedu po "hlavní" silnici, která ovšem není (záměrně) označená a auta přijíždějící zprava tam mají trojúhlelník. A co potom?
                    Další kapitolou je jestli mám dát přednost zprava někomu, kdo přijíždí v protisměru jednosměrky.
                    [REAGOVAT]
                    Vloženo 11. prosince 2015 (16:52) uživatelem Karel ( ) z IP adresy 217.195.XXX.XX




 
  • Od: Radim (bar******adim@se****.cz) Zákaz stání
    Dotaz:Je-li značka zákaz stání s dodatkovou tabulkou pro nákladní vozidla může tam stát přípojné vozidlo? Není tam vyznačená tonáž. Jen nakl.auto. Děkuji za odpověď
    [REAGOVAT]
    Vloženo 9. listopadu 2019 (13:49) uživatelem Radim (bar******adim@se****.cz) z IP adresy 46.135.XX.XX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: Bond007 RE: Zákaz stání
      Dobrý den, značka zákaz stání platí v tomto případě pouze pro vozidla vyznačený na dodatkové tabulce a to jsou pouze nákladní automobily, dle vyhlášky je to přímo stanoveno symbolem 207, pokavad chcete na místě stát s přípojným vozidlem tak je to v pořádku, neboť pro přípojné vozidlo je jiný symbol a to pod číslem 214. Tonáž v tomto případě nehraje roli když není uvedena, neboť nákladní vozidlo může být i škoda octavia která má v TP kategorii N a tudíž ani s tímto vozem na místě za značkou nesmí stát. vyhláška č. 294/2015 Sb
      [REAGOVAT]
      Vloženo 11. listopadu 2019 (21:53) uživatelem Bond007 z IP adresy 62.245.XXX.XXX
    • Od: Bond007 RE: Zákaz stání
      Dobrý den, značka zákaz stání platí v tomto případě pouze pro vozidla vyznačený na dodatkové tabulce a to jsou pouze nákladní automobily, dle vyhlášky je to přímo stanoveno symbolem 207, pokavad chcete na místě stát s přípojným vozidlem tak je to v pořádku, neboť pro přípojné vozidlo je jiný symbol a to pod číslem 214. Tonáž v tomto případě nehraje roli když není uvedena, neboť nákladní vozidlo může být i škoda octavia která má v TP kategorii N a tudíž ani s tímto vozem na místě za značkou nesmí stát. vyhláška č. 294/2015 Sb
      [REAGOVAT]
      Vloženo 11. listopadu 2019 (21:50) uživatelem Bond007 z IP adresy 62.245.XXX.XXX




 
  • Od: Zdeněk neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
    Zajímalo by mě, zda na veřejnoprávních komunikacích může existovat křižovatka, neoznačená žádnými dopravními značkami? Stalo se mi totiž, že jsem jel ve městě po rovné ulici, do které zprava ústí další ulice, vytvářející zde křižovatku typu T. Ulice, po které jsem jel není označena žádnou dopravní značkou, proto jsem logicky předpokládal, že se jedná o ulici hlavní, že ulice ústící do křižovatky zprava je označena značkou "Pozor, dej přednost v jízdě". Avšak není tomu tak. Křižovatka je zcela jednoduše bez jakéhokoliv dopravního značení. Vzhledem k tomu, že se jedná o křižovatku se špatným výhledem, došlo málem ke střetu s vozidlem, které právě též vjíždělo do křižovatky zprava. Upozornil jsem na tuto situaci naší Městskou policii, avšak bylo mi sděleno, že na neoznačené křižovatce platí pravidlo o přednosti v jízdě vozidel, přijíždějících zprava. Chtěl bych se tedy otázat, zda jsem skutečně na každé křižovatce ve městě povinen zastavit a zkoumat, zda druhá ulice ústící do křižovatky je označena dopravní značkou dej přednost či nikoliv a teprve dle tohoto pak teprve rozhodnout, zda přednost v jízdě mám já a nebo vozidlo přijíždějící zprava. Dle mého názoru by dopravními značkami neoznačené křižovatky existovat neměly. Křižovatky ulic stejného řádu by měly být vždy označeny značkami"Pozor, křižovatka"!
    [REAGOVAT]
    Vloženo 19. března 2018 (18:00) uživatelem Zdeněk z IP adresy 178.255.XXX.XX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: Erich ( ) RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
      Omlouvám se za upřímnost, ale jaký pitomec vám vydal řidičák ???

      Opravdu se doporučuju nahlásit v nejbližší autoškole, kde vás naučí základy jízdy, např. že pokud přednost na křižovatce nevyplývá z označení komunikací HLAVNÍ/VEDLEJŠÍ, platí přednost zprava.

      Značka A03 Křižovatka, spadá kategorie výstražných značek stejně jako upozornění na zatáčku nebo na zúžení vozovky. jak z názvu této kategorie plyne, jejím účelem je upozornit na něco, co nemusí být řidiči zřejmé a na co by si měl dát pozor.
      Skutečný řidič by tuto značku nepotřeboval, viz výše. Vámi popsaná situace nebyla zaviněna špatným dopravním značením, ale faktorem mezi volantem a sedačkou ve vašem voze.
      [REAGOVAT]
      Vloženo 31. března 2018 (12:35) uživatelem Erich ( ) z IP adresy 217.66.XXX.XX
      • Od: slozka RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
        nehodlám s Vaším názorem polemizovat, máte pravdu, ale často se setkávám s křižovatkami podbnými, jako zde popsaná, kde hlavní (rovně) nemá žádné značení, ale vedlejší (připojující se kolmo) má dej přednost v jízdě.
        Pokud by řidiči postupovali dle pravidel dojde k deadlocku ... ten na hlavní dává přednost zprava, ten z vedlejší dává přednost, protože mu to přikazuje značka... nehledě na to, že ten na hlavní při dávání přednosti (zastavení) komplikuje/ohrožuje provoz na hlavní...
        [REAGOVAT]
        Vloženo 31. července 2018 (10:28) uživatelem slozka z IP adresy 213.175.XX.XXX
        • Od: erich ( ) RE: RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
          Hlavní komunikace platí, dokud není zrušena jinou značkou upravující přednost. Proto se setkáváte s křižovatkami pouze se značkami Dej přednost v jízdě.

          Stačí vám to takhle?
          [REAGOVAT]
          Vloženo 31. července 2018 (11:57) uživatelem erich ( ) z IP adresy 217.66.XXX.XX
          • Od: Tom RE: RE: RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
            To není pravda, každá značka platí pouze do první křižovatky pokud nemá například dodatkovou tabulku 2km, takže bych byl další dva kilometry na hlavní :D pkud v obci budu mít například omezení ryhlosti na 30 tak taky po příští křižovatce už platí zase 50 ;)
            [REAGOVAT]
            Vloženo 8. listopadu 2019 (23:42) uživatelem Tom z IP adresy 46.149.XXX.XX
    • Od: Neprávnik RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
      Dobrý den,
      je-li křižovatka neoznačena, není zde značka "Hlavní pozemní komunikace" nebo "Dej přednost v jízdě", případně "Stůj, dej přednost v jízdě" platí pravidlo pravé ruky.

      Nutno říct, že většině menších uliček to tak je, na parkovištích naprosto běžně a v např. Británii dokonce ve velkých městech zavádí takzvané "no sign city", kde dopravní značení ruší kompletně. Hlavním účelem takových je větší pozornost řidičů věnovaná provozu a menší rychlost nájezdu do zatáček. Druhým účelem je nevyhazovat peníze za značení. Je to velmi dobrý trend, který se rozšiřuje i dále po Evropě.

      Takže odpověď na Vaší otázku. Jste povinen se ke křižovatce blížit takovou rychlostí, abyste byl schopen vyhodnotit, zda můžete nebo nemůžete jet, případně i zastavit nejste-li si jist, zda se zprava neblíží vozidlo.

      Doporučuji koupit učebnici autoškoly, případně se do autoškoly vrátit. Jsou to naprosté základy, které musíte umět, jinak jste nebezpečný.
      [REAGOVAT]
      Vloženo 20. března 2018 (11:09) uživatelem Neprávnik z IP adresy 77.111.XXX.X
      • Od: zdeněk ( ) RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
        Děkuji Vám za Vaši reakci a vysvětlení. Pokud můžete, vysvětlete mi prosím též to, k čemu slouží a kdy se používá dopravní značka „Křižovatka“. Pokud je mi známo, tak tato značka se užívá k upozornění na křižovatku, kde není přednost v jízdě upravena dopravními značkami. T.j na křižovatku silnic stejného řádu, na které se uplatňuje ustanovení o přednosti v jízdě vozidel přijíždějících zprava. Kdysi bývala tato značka dosti hojná, zatímco dnes se v naprosté většině přednost v jízdě na křižovatkách upravuje značkami „Dej přednost v jízdě“, případně „Stůj, dej přednost v jízdě“.
        Vaše vysvětlení, o přípustnosti neoznačených křižovatek na veřejných komunikacích a uplatňování pravidla pravé ruky v těchto případech, poněkud ztrácí logiku. Řidič vozidla, jedoucí po obci rychlostí 50 km/hod., by v takovémto případě musel totiž sledovat nejen provoz na komunikaci a dopravní značení, ale též zdi a ploty domů po pravé straně, zda někde mezi nimi nevúsťuje, do komunikace po které jede, nějaká ulička. V případě, že něco takovéhoto včas uvidí, což je teda otázkou, musel by snížit rychlost na minimum a usoudit, zda se jedná o veřejnou a nebo jen účelovou komunikací. Tj, výjezd ze dvorku továrny, parkoviště a podobně. V případě, že vúsťující komunkaci vyhodnotí jako veřejnou, nebude zase vědět, zda přednost v jízdě na ní je či není upravena dopravní značkou. Plynulosti a bezpečnosti provozu takováto místa rozhodně nepřispívají :-)
        Až nadměrným užíváním dopravních značek, „Hlavní pozemní komunikace“ , opakovaně za každou křižovatkou, současně se značkami „Dej přednost v jízdě“ ve všech bočních ulicích, se mnoho plechu vskutku neušetří. Podstatně méně značek by bylo zapotřebí, pokud by se křižovatky silnic stejného řádu, stejně jako před lety, označovaly již výše zmíněnou značkou, „Křižovatka“. Ještě lépe pak, pokud by se křižovatky silnic stejného řádu v obcích nevyskytovaly.
        [REAGOVAT]
        Vloženo 20. března 2018 (15:01) uživatelem zdeněk ( ) z IP adresy 178.255.XXX.XX
        • Od: neprávnik RE: RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
          Dobrý den,
          tak ještě jednou. A teď začnu od konce. Očividně v tom máte pořádný zmatek, takže doporučuji vrátit se do autoškoly, aby Vám to někdo vysvětlil obšírněji a případně Vás při kondičních jízdách naučili, jak se na pozemních komunikacích v takových případech chovat. Nedání přednosti v jízdě je přestupkem dle zákona.
          V obci je rychlost 50 km.h-1 maximální, máte jí ze zákona upravit podle stavu vozovky, dopravy a vlastních schopností, to vysvětluje doufám vše. To znamená, že logika zde je naprosto jasná. Donutit řidiče věnovat se provozu a upravit jízdu podmínkám, a to dnešní řidiči nedodržují a koukají do telefonu/navigace, což jim značky ukáže dopředu.
          Značka "Křižovatka" slouží přesně k tomu co říkáte. Nicméně její použití je spíše výstražné ve špatně přehledných úsecích.
          Nicméně spekulace, co by mělo a nemělo být sem úplně nepatří. Autoškoly se na vývoji značení ani silniční síti nijak nepodílejí. Autoškola je soukromá živnost, která jen tlumočí a učí ustanovení zákona žáky.
          [REAGOVAT]
          Vloženo 21. března 2018 (11:33) uživatelem neprávnik z IP adresy 77.111.XXX.XX
          • Od: zdeněk ( ) RE: RE: RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
            S prominutím, avšak logika dopravních předpisů by měla vždy spočívat v zajištění bezpečného a plynulého provozu na veřejnoprávních komunikacíc a nikoliv ve snaze jej všemožnými nástrahami brzdit a činit nebezpečným, jak uvádíte Vy :-)
            [REAGOVAT]
            Vloženo 21. března 2018 (11:55) uživatelem zdeněk ( ) z IP adresy 178.255.XXX.XX
            • Od: neprávnik RE: RE: RE: RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
              Na těchto postupek není nic záludného, nastraženého nebo nebezpečného. Takže si dovolím už jen poslední otázku a tou bych to uzavřel.
              Co je podle Vás bezpečnější ve městě a podporuje plynulost dopravy.
              A.) Řidič co jede hraničně 50-55km.h-1 hlava nehlava, lepí se na záď -protože jinak neví, že před ním někdo je- a kouká do telefonu/navigace.
              B.) Řidič co sleduje provoz, dopravní značení, chodce a věnuje se řízení.

              Na takovou otázku není moc těžká odpověď. Pokud pro Vás je, znovu doporučuji, co jsem doporučoval už předtím, nebudu se opakovat.
              [REAGOVAT]
              Vloženo 21. března 2018 (16:14) uživatelem neprávnik z IP adresy 77.111.XXX.XX
              • Od: zdeněk ( ) RE: RE: RE: RE: RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
                Dodal bych ještě, já osobně patřím právě k těm Vámi zmíněným řidičům, kteří se vždy věnují provozu a dopravnímu značení, namísto navigace a telefonu. Právě proto mě ty značkami neupravené křižovatky poněkud mrzí :-)
                [REAGOVAT]
                Vloženo 21. března 2018 (17:09) uživatelem zdeněk ( ) z IP adresy 178.255.XXX.XX
                • Od: Tom RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
                  Ano přesně jak jste řekl. Také mě mrzí že chybí hodně značek "hlavní silnice", jedu kolikrát menším městem cca 20 000 obyvatel a najednou zprava autobus, žádná značka upravující přednost tam nebyla a ejhle zkusím tama jet znovu abych se ujistil, opravdu tam nebyla značka hlavní silnice a ten autobus měl "dej přednost v jízdě" takže i tak zde platí přednost zprava a autobus má přednost i přes tuhle značku protože já nemám "hlavní silnici" a ani ten autobusák tam třeba neměl například červené sloupky že jde o účelovku… Prostě ty značky chybí všude dokonce vím že jedna chybí i u základní školy.
                  [REAGOVAT]
                  Vloženo 8. listopadu 2019 (23:52) uživatelem Tom z IP adresy 46.149.XXX.XX
          • Od: slozka ( ) RE: RE: RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
            hmm pokud je to tak, pak vetsinou asi OK.
            dokazu si predstavit situaci (konkretni neznam, takze mozna takova ve skutecnosti neexistuje), kdy nemusi byt zrejme, ktera je ta hlavni ... krizovatky blizke tvaru Y.
            [REAGOVAT]
            Vloženo 31. července 2018 (12:06) uživatelem slozka ( ) z IP adresy 213.175.XX.XXX
              • Od: zdeněk ( ) RE: RE: RE: RE: RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
                Shrnuto, dopravní zákon sice nehovoří o tom, že všechny křižovatky musí být opatřeny dopravními značkami. Zcela naopak, hovoří o tom, že na neoznačených křižovatkách mají přednost vozidla přijíždějící zprava. Umísťování dopravních značek na křižovatkách však dopravní zákon v žádném případě nijak neomezuje a vzhledem k tomu, že naprostá většina křižovatek jsou místy se zvýšeným nebezpečím předpokládá se, že přednost v jízdě zde obce dopravními značkami vždy upraví. To, že řidič jedoucí rovnou ulicí se domnívá, že je na hlavní a má přednost, bývá prý velmi častým prohřeškem mnoha řidičů.

                Bez jakékoliv arogance, agresivity a povyšování se mi to takto před malou chvílí vysvětlil pracovník Dopravního inspektorátu.

                Co se té nebezpečnosti týče... nebezpeční jsou dnes především čerství absolventi autoškol :-( Začasté ani dobře neznají všechny dopravní značky :-( Nedávno jsem přecházel na křižovatce ulici, po přechodu pro chodce. Protože se mi zdálo, že vozidlo přijíždějící zprava jízdu nezpomaluje, zastavil jsem se uprostřed přechodu. Přijíždějící auto zastavilo na přechodu těsně přede mnou, ze dveří řidiče vyběhla mladá řidička, druhá holka, která postávala na rohu křižovatky rychle zaujala její místo a auto se zase rozjelo. Já jsem jen v němém úžasu zíral, na nápis "Autoškola", na tom odjíždějícím autíčku. Takže takovéto řidiče nám dnešní autoškoly vychovávají :-(

                Děkuji za všechny Vaše odpovědi a přeji hezký den :-)
                [REAGOVAT]
                Vloženo 21. března 2018 (16:59) uživatelem zdeněk ( ) z IP adresy 178.255.XXX.XX
                • Od: Petr Chvátal ( ) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
                  Člověče...vy vraťte hned řidičák! Váš bych fak nechtěl potkat na křižovatce! Tohle učím žáky při první hodině teorie! Vy nemáte v provozu co dělat!
                  [REAGOVAT]
                  Vloženo 26. března 2018 (21:33) uživatelem Petr Chvátal ( ) z IP adresy 85.132.XXX.XXX
                  Tento příspěvek vložila Autoškola Slon, Brno - http://www.autoskola-slon.cz
    • Od: Petr ( ) RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
      Neprávník Vám to na konci odpovědi řekl velmi kulantně. Vy jste s takovými znalostmi pravidel na silnici nebezpečný. To jeden žasne, co ty autoškoly vypouští do provozu. Se divím, že Vám policie zrovna nesebrala řidičák (ale to byla městská, ta tu pravomoc asi nemá). Když jste neviděl žádnou značku, tak jste LOGICKY předpokládal, že jste na hlavní. A z čeho jste to LOGICKY usoudil? Slyšel jste někdy pojem křižovatka silnic nerozlišených dopravními značkami?
      V závěru dotazu se odhalujete jako naprostý trotl. Proč byste měl zkoumat, zda je křižující silnice označena značkou dej přednost nebo stopkou. Pokud je, tak na takové křižovatce vy budete mít značku Hlavní silnice. Pokud tam tuto značku nemáte, pak je to křižovatka nerozlišená a platí na ní přednost zprava.
      Raději vraťte řidičák.
      [REAGOVAT]
      Vloženo 23. března 2018 (23:25) uživatelem Petr ( ) z IP adresy 213.192.XX.XX




 
  • Od: anonym autoskola mostek zdenek pavco
    Příspěvek vložený ke konkrétní autoškole - Autoškola KZP, Choceň

    vubec nedoporucuji jeto ta nejhorsi autoskola sice je nejlevnejsi v kraji ale pan instruktor je arogantni a misto toho aby vas neco naucil tak furt jen navas rve a nic vas nenauci jeto jeho oblibene auticko a beda jak prejedete nakou malou douru tak je okamzite zle a schvalne vas zavede na silnici kde je plno dir.uplne prvni jizda je hned na silnici kde je provoz coz by si nemel lajsknout kdyz to neumite a ste uplny zacatecnik no covam budu povidat nervi clovek je zneho uplne vystresovanej nemam slov tam us bych nevlezla ani kdyby to bylo zadarmo fakt hruza
    [REAGOVAT]
    Vloženo 11. srpna 2013 (18:27) uživatelem anonym z IP adresy 37.48.XX.XXX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: Nikola. (nik*****a84@se****.cz) RE: autoskola mostek zdenek pavco
      Tuto autoskolu nedoporučuji. Nejen že nic nenaučí, ale k tomu ještě obtěžuje mladé slečny a má oplzlé řeči. Za tu cenu se ro nevyplatí jak finančně tak s nervama. Komunikace na bodě mrazu, nezvedání telefonů a ani odepisování na SMS. Závěrečky dělá pouze ve Vysokém Mýtě, kde je velmi malá šance že je dáte. Je tam totiž Vrátil,který na tom pouze vydělává a nepouští.
      [REAGOVAT]
      Vloženo 31. října 2019 (21:04) uživatelem Nikola. (nik*****a84@se****.cz) z IP adresy 93.153.X.XXX
    • Od: Ing. František Stránský ( ) RE: autoskola mostek zdenek pavco
      mala reakce na "vsechny" prispevky:

      -:( cena mi nepripada NEJLEVNEJSI -:))

      soukrome veci si NEVYRIZUJEME s zaky, apokud je TO nutne tak po dohode, a jizda se prodlouzi, nebo napise jen "jedna" hodka, t.j. 45 min

      prvni jizna NENI v plnem provozu

      a na zaverecnou ZK se snazime zaka pripravit, t.j., jedna kondicka zdarma, ale vetsinou neni treba, nam 14 jizd OPRAVDU staci, a to delame "vylety" do Ostravy /saliny/-:), jsme Opavska AS

      verim, ze i ve Vasem okoli najdete slusnou autoskolu, tim nemam NIC proti AS KZP, kterou neznam a nehodnotim, jen reaguji na prispevky respondentu-:)

      s pranim hezkeho dne

      AS PETRA stransky
      [REAGOVAT]
      Vloženo 14. prosince 2014 (19:09) uživatelem Ing. František Stránský ( ) z IP adresy 88.102.XX.XX
    • Od: anonym RE: autoskola mostek zdenek pavco
      Ano, souhlasím s tebou. Pan Pavčo nic nenanučí, při závěrečkách máte problémy. Komisaři žákům od Pavča řidičský průkazy nechtějí dávat. Nechají je klidně dělat několikrát závěrečky. První jízda je hned po vesnici a i klidně v Chocni. Pan Pavčo je známý jak ve Vysokém Mýtě tak v Ústí nad Orlicí, komisaři na něj nadávají a tuto autoškolu vůbec nedoporučují. Dělala jsem závěrečky ve Vysokém Mýtě 3krát a poté jsem přestoupila do autoškoly v Ústí nad Orlicí a závěrečky jsem udělala hned na první pokus. Akorát na vás řve a nikdy vás za nic nepochválí. Parkovat vás taky nenaučí. Prý "popředu to umí každý debil" a podél obrubníku to s vámi zkusí jen jednou.
      [REAGOVAT]
      Vloženo 9. prosince 2014 (16:59) uživatelem anonym z IP adresy 86.61.XXX.XXX
    • Od: xxluky RE: autoskola mostek zdenek pavco
      Když jsem měl jízdy já, vždy jsem si mohl před každou jízdou vybrat instruktora. Vždy vysel na nástěnce plán, kdo ten týden pojede (byli až tři instruktoři) a potom jsem si ho jen zamluvil. To je ale u nás na jihu v Táboře u Noska :-)
      Pro výběr autoškoly se zkuste podívat na ověřené firmy na Portálu.
      http://www.portal-firem.cz/auto-moto/autoskoly
      [REAGOVAT]
      Vloženo 12. srpna 2013 (12:21) uživatelem xxluky z IP adresy 85.71.XXX.XX




 
  • Od: Jan (sk****jan@gm****com) Měření rychlosti za značkou křižovatky
    Dobrý den, v Praze v ulici Zálesí je ve směru od Krče omezení rychlosti na 30km/h. O 50 metrů dále je značka hlavní pozemní komunikace, o 20 metrů dále je samotná křižovatka a na jejím konci radar. Podle statistik tam magistrát vybírá přestupky pro překročení rychlosti nad 30 km/h.
    Jak je to možné? Neměla by ona značka omezení rychlosti rušit?
    [REAGOVAT]
    Vloženo 14. září 2018 (18:30) uživatelem Jan (sk****jan@gm****com) z IP adresy 212.79.XXX.XX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: petrsss7 ( ) RE: Měření rychlosti za značkou křižovatky
      Ješte co se týče měření mi přijde super tento článek https://www.dopravniznaceni.com/Jak-funguje-usekove-mereni-b5120.htm
      Jak to vlastně funguje atd
      [REAGOVAT]
      Vloženo 29. října 2019 (12:04) uživatelem petrsss7 ( ) z IP adresy 193.86.XXX.XX
    • Od: robin RE: Měření rychlosti za značkou křižovatky
      Dobrý den, tam moc nejezdím ale zákon mluví jasně a to že změna vyplývající z místní úpravy a to je i snížení rychlosti končí vzdálenější hranicí křižovatky. Nikoliv značkou hlavní silnice. Jinak píšete o radaru, těch máte několik druhů, v poslední době se rozšiřují tzv.úsekové měření a tam vlastně ani toto tolik nerozhoduje pakliže v daném úseku je celou tu dobu max.daná rychlost jízdy.
      [REAGOVAT]
      Vloženo 10. října 2018 (00:06) uživatelem robin z IP adresy 213.220.XXX.XXX




 
  • Od: Patrik ( ) Cyklista
    Dobrý den, měl bych dotaz k dopravním předpisům jako cyklista. Musím jezdit vždy u pravého okraje silnice, ale když odbocuji vlevo a jsou tam vyznacene odbočovací pruhy tak kdy mám změnit pruh? Hned jak je vyznaceni odbočováciho pruhu vlevo a nebo až na poslední chvíli u krizovatky? Dnes jsem takhle na kole změnil pruh, hned jak byl vyznačen odbočovací pruh a i zaroven končilo značení pro kola u pravého okraje silnice, tudíž jsem chvilku jel v levém pruhu odbočovacím vlevo, přitom stále u pravého kraje a jeden řidič za mnou na me krátce zatroubil, asi mu vadilo že jsem jel chvily v levém pruhu nebo nevím. Myslím že jsem jel správně, chvily v levém odbocovacim pruhu do leva u pravého kraje pruhu.
    Děkuji za rady.
    [REAGOVAT]
    Vloženo 27. října 2019 (21:11) uživatelem Patrik ( ) z IP adresy 37.48.XX.XXX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]




 
  • Od: molyko ( ) Mefedron (4-MMC), methylone, ketamin, kokain, MDMA, MDPV, mefedron na prodej
    Prodáváme a dodáváme vysoce kvalitní a cistý výzkum chemických látek a rostlinné potravy (mefedronu), ve velkých i malých množstvích menších než je uveden seznam našich výrobku ...

    Mefedron (4-MMC)
    Methylone (bk-MDMA)
    Methedrone (bk-PMMA)
    Bulytone (bk-MBDB)
    Flephedrone
    Butylone (bk-MBDB)
    MDAI
    MDPV
    4-Fluoromethamphetamine
    analgetikum chemikálie CB1 a CB2
    Ketamin HCl krištál prášek
    Efedrin HCl Prášek
    Bulytone (bk-MBDB)
    JWH-018 JWH-250, JWH-018, JWH-073, JWH-200, JWH-250
    JWH-250
    TFMPP
    2C-E, 2C-I, 2C-P, 2C-C, 2C-T-2
    DOC, DOI
    brom DragonFly
    TCB-2
    5-Meo-DMT
    4-Aco-DMT
    4-Ho-MIPT
    4-MeO-PCP
    Naphyrone

    Naše výrobky jsou vysoké cistoty (99,9%).
    -My Nabídnout diskrétní a spolehlivé balení a dodání.
    -Fast A spolehlivá dodávka do 48 hodin, za použití kurýrní služby, DHL, EMS, FedEx

    kontaktujte nás na adrese
    E-mail: molykopureresearchchemicals@gmail.com
    [REAGOVAT]
    Vloženo 27. října 2019 (15:18) uživatelem molyko ( ) z IP adresy 185.246.XXX.XX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]




 
  • Od: Erich ( ) Zip / střídavé řazení - překážka a připojovací pruh
    Dobrý den,
    už si delší dobu lámu hlavu nad otázkou ohledně zipování a byl bych vděčný, kdyby mi někdo pomohl to upřesnit.

    Jelikož připojovací pruh je "přídatný jízdní pruh určený pro zařazování vozidel do jízdního proudu průběžného pruhu", nelze na něj aplikovat střídavé řazení ani v případě kolony (což je souběžná jízda), protože pravidlo zipu se vztahuje jen na situaci, kdy jeden z jízdních pruhů přestal být průběžným. Tedy např. na dálnici v koloně není řidič v průběžném pruhu povinen umožnit řidičům v připojovacím pruhu napojení na střídačku jako při zipu.
    chápu to správně?
    [REAGOVAT]
    Vloženo 13. března 2018 (01:30) uživatelem Erich ( ) z IP adresy 217.66.XXX.XX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: Martin Pištora ( ) RE: Zip / střídavé řazení - překážka a připojovací pruh
      Přesně tak, v připojovacím pruhu se pravidlo zipu neuplatňuje.
      Máte však zde dvě práva navíc:
      - můžete ty v průběžném pruhu předjet zprava
      - múžete je omezit (ale ne ohrozit.
      [REAGOVAT]
      Vloženo 7. října 2019 (19:14) uživatelem Martin Pištora ( ) z IP adresy 178.248.XXX.XXX
      • Od: Eva Adamová RE: RE: Zip / střídavé řazení - překážka a připojovací pruh
        Pravidlo zipu

        Pravidlo ZIPu je od roku 2000 povinné a popsané Zákonem o provozu na pozemních komunikacích (§ 12). Do dnešní doby je však nedodržováno. Špatné řazení má za následek vznik kolon a tím zvýšení rizika dopravních nehod.

        Pravidlo ZIP musíme použít kdykoliv při snížení počtu jízdních pruhů (např. při ukončení jednoho z pruhů, překážce v jednom z pruhů apod.) a to tak, že se do pokračujícího pruhu vozidla řadí střídavě po jednom.

        Chybou je přejíždět do pokračujícího pruhu „příliš brzy“. Tím řidiči narušují funkčnost pravidla ZIPu a tím plynulost provozu. Základem je plynulá jízda a postupné zařazování do jednoho pruhu.
        [REAGOVAT]
        Vloženo 24. října 2019 (13:11) uživatelem Eva Adamová z IP adresy 85.135.XX.XX




 
  • Od: Petr Král Prodej starého autoškolního auta
    Dobrý den,
    mám dotaz, jestli někdo nemá zájem o starší autoškolní auto. Jedná se o upravenou Fabii z roku 2015 právě pro účely autoškoly. Nechci to prodávat přes nějaký bazar, protože bazarům nevěřím. Navíc to má některé úpravy, které by asi běžný uživatel úplně neocenil. Tak zkouším tuto diskusi.
    Případně jsem slyšel od kamaráda, že existují už nějaké specializované firmy, které vykupují auta všeho druhu, prý dokonce přímo za hotovost. No a pak to asi zas prodají dál. Nemá s tím někdo zkušenost? Já jsem úplně nepolíbený. Na internetu jsem našel např. toto: https://zahotove.cz/
    Díky za radu a hezký den,
    Petr Král
    [REAGOVAT]
    Vloženo 20. října 2019 (00:20) uživatelem Petr Král z IP adresy 37.188.XXX.XXX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: Petr Chvátal ( ) RE: Prodej starého autoškolního auta
      Doporučuji napsat více podrobností. Nájezd, stav a byla by dobrá i cena.
      [REAGOVAT]
      Vloženo 20. října 2019 (09:56) uživatelem Petr Chvátal ( ) z IP adresy 185.219.XXX.XXX
      Tento příspěvek vložila Autoškola Slon, Brno - http://www.autoskola-slon.cz




 
  • Od: ALEXIS FRESNE (Ale******sne@gm****com) Nabídka půjčky a dohoda o půjčce mezi jednotlivcem
    Chcete uzavřít úvěr jednotlivcům, jednoduchý, rychlý, seriózní a přizpůsobený vašim potřebám? Simulujte svůj kredit zdarma prostřednictvím našeho formuláře a podejte svůj požadavek online.
    - Hledáte finanční půjčku na realizaci vašeho projektu
    - Vaše banky vás odmítly
    - Potřebujete úvěr k úhradě svých dluhů, k zaplacení účtů nebo k založení projektu
    Pozn .: Nesplacení úvěru poskytnutého bez vysvětlení a bez důkazů v souvislosti se smlouvou povede k soudnímu řízení doprovázenému zveřejněním vašeho ID na všech kanálech přidružených k naší agentuře. Doba přenosu je maximálně 72 hodin:
    Pro všechny vaše požadavky prosím kontaktujte na následující adrese:
    E-mail: Alexisfresne@gmail.com
    [REAGOVAT]
    Vloženo 19. října 2019 (16:43) uživatelem ALEXIS FRESNE (Ale******sne@gm****com) z IP adresy 91.146.XXX.X
    [zobrazit celé vlákno samostatně]


Nalezeno 1452 témat, zobrazena strana 1 z 97



Vložení nového příspěvku:

Pro vložení nového příspěvku do Diskuze prosím klikněte zde.