Do autoškoly jsem se přihlásil v říjnu 24, neboť toto byla jediná autoškola v Praze, která mi dokázala slíbit, že půjdu na cvičák (skup. A) ještě téhož roku, abych si na jaře 25 výcvik dokončil a mohl jezdit (získat ŘP skup. A). S tím, že jsem již držitelem skup. B a veteránským sportovním jezdcem na kole (sjezdové traily) se nemám čeho bát a půjde to rychle.
Poté, co jsem poslal zálohu na účet a přijel "podepsat smlouvu" jsem se dozvěděl, že cvičáky autoškola ale už neotevře, protože už má málo lidí. Na jaře se očekávalo, že ŘP A budu mít koncem dubna. Slečna asistentka pana Nekováře nám však říkala, že do půli května bychom řidičáky měli mít. Do toho nám ale také říkala, že jede s panem Nekovářem na dovolenou, což mě zarazilo. Autoškola teprve začala, od všech vybrali peníze (ode mě dokonce minulý rok) a místo intenzivního výcviku jedou na dovolenou. Dále pan Nekovář říkal, že beztak nesehnal komisaře, protože má příliš málo žáků, tak vzal termín v jiné autoškole, takže nikdo dělat zkoušky nebude. Na cvičáku na pomalou sekci (resp. na osmičky) byli vpuštěni jen žáci, kteří autoškolu dělali až předešlý rok, nám z roku 25 bylo zakázáno! jim tam lézt. Když jsem v mezichvílích přeci jen jel nacvičit osmičku, byl jsem okamžitě povolán "na kobereček" a musel jsem panu Nekovářovi vysvětlovat, co že jsem si to dovolil! Že prý se osmičkami "jenom mrvím". Když jsem se pana Nekováře tázal, že jsem na cvičišti a cvičím k závěrečné zkoušce a co tedy po mě vlastně chce, Nekovář mi stroze odpověděl "že nic". Prý "po mně vůbec nic nechce" a otáčel se neustále za hovoru ke mně zády.
Opravdu je to tak, osmičky byly zakázány cvičit všem! žákům (vyjma těch z roku 24). Kamarád si je alespoň cvičil o kousek opodál cvičiště, kde si namaloval křídou značky a cvičil si tam, když se Nekovář nekoukal. Kamarádce na dotaz, kdy konečně budeme moci cvičit osmičky (již šlo o třetí celodenní cvičák) prý nepříjemně odpověděl otázkou, zdali už všechno ostatní umí. Ano, pane Nekováři. Chodil jsem na každý cvičák, od rána do večera, vč. převozu motorek. A na cvičáku jsem se vyloženě nudil. Což p. Nekovář neřešil tím, že by se mnou domluvil jízdy a termín závěrečných zkoušek, ale tím, že mi prý za trest dal elektrickou motorku, kterou prý má zapůjčenou od nějakého živnostníka a motorka je tam jako nějaká reklama.
Po posledním cvičáku, když jsme převezli motorky ze cvičáku do garáží autoškoly Aura, jsme museli utvořit frontu! k sedícímu panu Nekovářovi, kde on si vytáhnul jakýsi starý diář, naslinil si prst a začal listovat daleko v knize a začal si psát termíny. Já byl hned druhý, maximálně třetí v řadě. Psal se 28. 4. 2025. Měj jsem odjetých cca 25 hodin na cvičišti + převozy motorek (opakovaně jsem byl pochválen za převoz v provozu). A termín jízdy do provozu jsem dostal až na 22. 5. 2025 kvůli Nekovářově dovolené! To už přesahovalo všechny meze slušnosti. V Praze je na ŘP A obrovský nával v autoškolách, sami v Auře nezvládli připravit ani žáky z minulého roku na zkoušky a on si jede (za naše peníze) na dovolenou! Můj teoretický termín zkoušek se tak oddálil do abstraktních dálek, někdy až k červenci...!
Na přímý dotaz, kdy bych dělal zkoušky jsem, nedostal žádnou odpověď. Ani když jsem zažádal o převodku do jiné autoškoly. Ta mi byla ve středu 14. 5. předána a v neděli 18. 5. - tedy tentýž týden, mám V CIZÍ autoškole jízdy. V cizí autoškole to tedy jde za pouhé 4 dny poté, co jsem se tam přihlásil. U pana Nekováře, kde jsem platil zálohu 12.500 Kč a přihlašoval jsem se v říjnu 24, bych měl první jízdy až! 22. 5.!! Opakuji, že po cvičáku celou dobu jen sedím doma a dívám se do zdi. Žádný výcvik neprobíhá. Z mé strany bylo všechno splněno, nikdy jsem nechyběl, patřím mezi nejlepší (jak se Nekovář, jednou nechtěně, uřekl).
Chýlíme se ke konci. Takže už přejdeme k samotnému jednání autoškoly a k jejímu zázemí. Teorie probíhá před garáží, kde má Aura schované motorky. Venku, na stojáka. Jen pan Nekovář sedí na motorce. Nikoho nezdraví. Prý nikdo nic neumí, řidiči řídit auta, cyklisti jezdit na kole, závodníci závodit, enduristé neumí jezdit v terénu a chodci chodit (poslední příklad je moje nadsázka ad absurdum). Když Nekovář přijde o hodinu pozdě a deset lidí na něj ve stoje čeká, ani se neomluví. S nikým se nebaví, jen se svojí asistentkou, příp. pomocnou silou Mirkem, který je prý mechanik (tím je omluven stav jeho oděvu). Mirek instaluje interkomy do přileb, příp. na cvičišti dolévá z kanystru benzín do motorek, zatímco v zubech drží cigaretu a popel mu padá přímo! do trychtýře. Vzduch okolo cigarety a motorky se vlní benzinovými parami.
Když s vámi Nekovář řeší své vlastní potřeby (potřeby vaše samozřejmě nikoho nezajímají), má nasazeny neprůhledné sluneční brýle. Takže on se vám dívá do očí, ale vy jemu ne. Bylo již zmíněno, že nezdraví. Neomlouvá se. Tlustým žákům říká, že jsou tlustí, žačky fyzicky hodnotí před nastoupeným kolektivem chlapců (cca 15 - 20 chlapců). To chceš... Neustále řve, dokonce používá hrubých urážek, kterým se nevyhne žádný jeho žák. On prostě nemá základní respekt k lidské důstojnosti. Žáky považuje za stádo. Cvičák připomíná ohradu s dobytkem, kde umaštěný "cowboy" práská bičem, aby se krávy (či ovce) pohybovaly v kruhu a žádná nikam nevybočovala (nedělala si osmičky, třeba).
Finanční vypořádání proběhlo samozřejmě neférově, jak se dalo čekat. Pan Nekovář na ukončení nebyl, poslal za sebe zase svoji asistentku. Která tlumočila jeho slova (přitom na místě, jak jsem se dozvěděl, p. Nekovář byl, protože musel přijet a odemknout asistence její kancelář. Ona zatím se zákazníkem čekala hodinu - zřejmě asistetnka/sekretářka nemá ani vlastní klíče od své kanceláře). Pan Nekovář říkal, že mám zaplacený ještě jeden cvičák. V kanceláři to ale spočítali tak, že mi p. Nekovář nebude nic doplácet, protože museli objednávat nějakou motosedačku z Alliexpresu, takže tím je to prý vyřešené. Nejprve si slečna asistentka myslela, že já mám doplácet, protože se mi snažila vyhrožovat, že mi nepředá mou dokumentaci, dokud si to finančně "neurovnám" s Aurou. Už jsem chtěl vytahovat zákony jak už § 3 odst. 5 vyhlášky č. 167/2002 Sb. anebo obecně spotřebitelské právo, aj. Samozřejmě autoškola nemá jakékoliv právo vám jakékoliv dokumenty zadržovat. Ty jsou vaše a ona je _ze zákona povinna_ vám je bezodkladně vystavit a předat. Příp. fin. spory si pak musí řešit sama třeba žalobou, pokud se jí to vyplatí... Když jsem slečnu však zarazil tím, že ať mi teda raději řekne, jak to spočítali (tušil jsem, že to počítali prostě tak, aby mi nic nemuseli vracet), slečna najednou zjistila, že vlastně nic doplácet nemám, naopak oni mi mají doplácet 30 Kč a to prý nemá smysl řešit, takové drobné, takže si je nechají...
Kvůli této autoškole jsem přišel o čas, peníze, energii a nadšení. To je velmi smutné. Nemohu si totiž říct; tak alespoň jsem měl řidičák rychle. Nemohu si říct nic. Vzpomínám na hodiny a hodiny, co jsme stáli a sedící Nekovář nás jednoho po druhém ponižoval s použitím vulgarit nejhrubšího zrna. Autoškola patří mezi nejdražší, což je absolutně nepochopitelné. V kolektivu žáků panuje názor, že autoškola Aura vytváří polopravdy a manipulace. Snaží se každého zlomit, aby si na motorce nevěřil. Vytváří umělé překážky, háže klacky pod nohy. A to vše jen proto, aby si nikdo nedovolil řešit personální nekompetentnost pana Nekováře (který je zároveň majitelem autoškoly) a jeho pobočníka mechanika Mirka (který je navíc agresivní a chtěl by se prát, také chodí za Nekovářem donášet).
vloženo: 18. května 2025
vložil: Antonín Novák,
antonin.nov@gmail.com