1. Výuka (teorie)
Výuku vedla starší paní, na které byl znát věk i styl výuky. Učila relativně v pohodě, ale očekávala, že nebudeme úplní laici. Byla komunikativní, ale její projev místy vázl a občas bylo cítit zaujatost vůči některým lidem nebo situacím.
Projekce probíhala na malé staré televizi (bez projektoru), výklad působil rutinně, ale bylo znát, že se snažila výklad něčím obohatit. Snaha o detailní rozbor látky se cení. I tak jsou ale 2 hodiny teorie příliš dlouhé a náročné na soustředění.
2. Jízdy (praktická výuka)
Celkově jsem nebyl s přístupem instruktora spokojený. Komunikace byla velmi slabá. Doslova by se dalo říci až skoro nepřítomná. Nepůsobil dojmem, že má o výuku opravdový zájem – jako by si jen "odseděl" svojí pracovní povinnost. Styl výuky postrádal individuální přístup. Po jízdě jsem nikdy neobdržel žádné shrnutí, zpětnou vazbu ani doporučení, co zlepšit.
Instruktor byl spíše klidný, ale neváhal zvýšit hlas nebo být přísný. Tím mi ale moc nepomáhal – už na začátku předpokládal, že nebudu úplný začátečník, což negativně ovlivnilo první jízdu.
Ačkoli byl místy klidný, často reagoval arogantně, povýšeně nebo mlčením. Měl jsem pocit, že se mě někdy snaží "nachytat" (toto je ale u každé předem naplánované trasy, vše je uzpůsobeno tak aby nachytalo, ale toto asi není chyba ale záměr). Místo vedení jsem často dostával jen pokyny a zásahy do řízení. Nešlo o spolupráci, ale čistě o mechanické provádění jízd.
Jezdil jsem pouze s panem instruktorem Brzobohatým. Nemám zkušenosti s jiným instruktorem. Je možné, že veškerá, až někdy příliš kladná hodnocení pana Kašpara jsou oprávněná, ale nesázel bych na to.
3. Komunikace a plánování
Největší slabinou je rozvržení jízd – jezdí se 2x týdně, ale intervaly mezi jízdami jsou někdy až příliš dlouhé (i týden), což negativně ovlivňuje kvalitu učení tak komplexní dovednosti, jako je řízení. Ale toto je samozřejmě individuální
Domluva přes SMS nebo telefon byla rychlá a spolehlivá, ale plánování jízd bylo velmi průměrné. Zcela chybí možnost trenažéru, což je další slabina. Požadavek na výměnu instruktora nebyl akceptován – prý už to nejde, a tak jsem se musel smířit s tím, co je.
4. Cena a kvalita
Kurz stál 17 900 Kč, byly jsme poslední skupina, která tuto cenu měla, poněvadž další skupinu čekalo zdražení. Očekával jsem opravdu kvalitní službu, zvlášť s ohledem na recenze. Realita ale neodpovídala tak vysokým očekáváním.
5. Samotné závěrečné zkoušky
Sem uvedu i teoretické zkoušky. Vedl je jistý Parák. Tento pán opravdu nepůsobí jako milý a lidsky kvalifikovaný člověk. Byl to docela přísný a hodně nepříjemný pán, který rád pronášel negativní poznámky o druhých.
A samotná závěrečná zkouška... nemám zkušenosti jak ideálně by to mělo probíhat, ale povídat si během jízdy s instruktorem, navádět k jízdě někde kde jsou sloupky a tudíž tudy nelze projet a vymluvit se na to že o nich nevěděl (když na tom místě jsou ty sloupky už několik let), pomlouvat druhé a shazovat je, a být nepříjemný opravdu nepůsobí profesionálně a uctivě.
6. Atmosféra
Atmosféra během jízd nebyla příliš příjemná. Instruktor si ke mně nevytvořil žádný vztah, neprojevil zájem o jakoukoli osobní komunikaci. Někdy zvýšil hlas, a i když jsem mu nikdy neprojevil neúctu, někdy se stalo, že jsem se necítil při jízdách komfortně. Musel jsem se s tím jednoduše smířit, protože mě bylo zamítnuto změnit instruktora (nebo přejít do jiné autoškoly).
Doplnění ke stresovému prostředí a nedostatku podpory:
Během praktické výuky jsem necítil bezpečné a podporující prostředí pro učení. Instruktor nereagoval empaticky, nenabádal k otázkám ani neposkytoval prostor pro otevřenou komunikaci. Pro člověka s menší sebedůvěrou nebo sklony k úzkostem to může znamenat zásadní problém, který negativně ovlivňuje schopnost se učit a postupně zlepšovat.
Doplnění k absenci výukového rámce:
Celá výuka postrádala systematický přístup – chybělo jakékoli opakování chyb, reflexe na konci jízdy nebo předběžné vysvětlení situací, které by mohly nastat. Styl výuky působil spíše jako mechanické „odsedění hodin“ než jako promyšlený proces směřující k rozvoji schopností žáka. V dnešní době bych očekával, že moderní autoškola bude mít alespoň základní metodiku výuky.
Doplnění k Parákovi – zkoušky a etika:
Závěrečné zkoušky vedl pan Parák. Jeho chování však působilo necitlivě, nepříjemně a neprofesionálně. Místo toho, aby vytvořil neutrální a férové prostředí pro výkon zkoušky, z něj vyzařoval spíše despekt. Jeho negativní komentáře na adresu žáků a neochota komunikovat lidsky nejsou v souladu s pedagogickými ani etickými standardy, které bych od osoby ve zkušební komisi očekával.
Doplnění k plánovaným trasám a dojmu neférovosti:
Během jízdy jsem měl někdy pocit, že trasy jsou naplánovány tak, aby úmyslně vytvářely náročné situace. Neberu to jako chybu – chápu, že je potřeba otestovat připravenost žáka. Tento dojem však může u méně zkušených žáků působit jako neférový přístup, zvlášť pokud chybí doprovodné vysvětlení. V závěrečné jízdě jsem byl také přítomen u zkoušky jiného žáka, kde komisař naváděl do úseku se sloupky, kudy už léta není možné projet. Vymluvil se, že o nich nevěděl – tento moment působil nepřiměřeně a neprofesionálně.
Celá tato recenze neslouží k tomu, abych někoho chtěl očernit nebo mu uškodit. Vždy jsem respektoval jak pana instruktora, tak i paní Kašparovou. Chci tuto recenzi psát v objektivním a respektujícím duchu toho, co jsem prožil.
vloženo: 6. června 2025
vložil: anonym - jméno nevyplňeno, emailová adresa nevyplněna
Reakce provozovatele autoškoly na toho hodnocení: Vážený anonyme, vím kdo jste a vzhledem k tomu, že jste udělal testy na 3 pokus a u jízd jste 3x neuspěl, tak je mi jasné, proč tato recenze. Navíc recenzi píše 3.osoba, která píše samé lži. Největší lež je, že jsme Vám nedovolili přestup do jiné autoškoly. S tímto požadavkem jste nikdy nepřišel, protože by Vám to bylo ihned umožněno. Také jste nikdy nechtěl změnit instruktora jízd, chtěl jste změnit auto a na můj dotaz, jaký máte důvod, jste odpověděl, jen tak.... což důvod není a nejsme kolotoče, že si budete vybírat na každou jízdu jiné autíčko. Stará malá televize? tak proč jste si vždy sedal dozadu do kouta? Používám televizi Panasonic o úhlopříčce víc než 1 metr, pokud se Vám to nelíbilo včetně výkladu a mých poznámek z praxe, mohl jste po první výuce z naší autoškoly odejít, nikdo Vás nenutil.
Výuka postrádala systematický přístup? Postrádáme moderní metodiku výuky? Myslím že ani nevíte, co píšete a jaké osnovy mají autoškoly co se týká výuky a jízd. Vzhledem k tomu, že vím kdo jste, tak byste možná měl mít sebereflexi a kritické myšlení k vlastní osobě. Já opravdu nemůžu za to, že jste si nedal říct a nenechal poradit. Měl jste na vše svoji pravdu, která pravdou nebyla a vysvětlit jste si to nenechal. Já na další lži reagovat nebudu, protože bych vyvracela bod po bodu, ale jedno vím, že u nás nový výcvik absolvovat určitě nebudete. Raději náš čas a energií budeme věnovat svým žákům, kteří o to stojí. Pro svou přihlášku se zastavte některý čtvrtek od 14-16 hod, a přeji Vám hodně štěstí v jiné autoškole. S pozdravem Kašparová Jolana -provozovatel autoškoly