Logo VŠECHNY-AUTOŠKOLY.cz MENU
 
VŠECHNY-AUTOŠKOLY.cz » poradna / diskuze

Poradna / diskuze 

Návrat zpět do sekce Pro autoškoly


obytná zóna



 
  • Od: bata61 ( ) obytná zóna
    Dobrý den.Značka "KONEC OBYTNÉ ZÓNY",podle vyhlášky nahrazuje dopravní značku DEJ PŘEDNOST V JÍZDĚ.Ptám se proč tato značka(dej přednost) není ke značce "Konec obytné zóny" instalována a jen ji nahrazuje? Většina řidičů totiž vůbec neví,že tato značka nahrazuje značku "dej přednost" a vjíždějí do křižovatky s tím,že na ní platí přednost zprava!! Ptal jsem se asi 40 lidí a jen 1 věděl,že značka "konec OZ" nahrazuje značku "dej přednost v jízdě",ostatní upřednostňovali přednost zprava.Přiznám se,že já taky.Kdyby tam byla i značka,"dej přednost",tak je vše vyřešeno.Podle mě by tak ubylo dopravních nehod a různých nebezpečných situací.Ruku na srdce,věděli jste i Vy ostatní,že když není křižovatka označena,která je hlavní a je tam jen značka "konec obytné zóny",že nemáte přednost zprava?

    REAGOVAT
    Vloženo 30. května 2014 (20:07) uživatelem bata61 ( ) z IP adresy 89.29.XX.XXX
    • Od: Jaroslav Němec ( ) RE: obytná zóna
      Dobrý den,
      v zákoně o pozemních komunikacích není nikde napsáno, že dopravní značka "Konec obytné zóny" nahrazuje dopravní značku "Dej přednost v jízdě". Neplatí zde ani přednost z prava, neboť při výjezdu z obytné zóny musí vždy řidič dávat přednost všem vozidlům jedoucím po jiné pozemní komunikaci.
      Vysvětlení proč se musí dávat přednost při výjezdu z obytné zóny je velice jednoduché a najdete ho v zákoně 361/2000 Sb. v § 23 odst.1. Pro jistotu ho zde cituji zákon
      § 23
      Vjíždění na pozemní komunikaci
      (1) Při vjíždění z místa ležícího mimo pozemní komunikaci na pozemní komunikacimusí dát řidič přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech jedoucím po pozemní komunikaci nebo organizovanému útvaru chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty jdoucím po pozemní komunikaci. To platí i při vjíždění z účelové pozemní komunikace nebo ze stezky pro cyklisty nebo z obytné nebo pěší zóny na jinou pozemní komunikaci.

      REAGOVAT
      Vloženo 1. června 2014 (19:03) uživatelem Jaroslav Němec ( ) z IP adresy 213.226.XXX.XX
      Tento příspěvek vložila Autoškola Němec, Humpolec - http://www.autoskolahumpolec.cz
      • Od: Jan ( ) RE: RE: obytná zóna
        Dobrý den. Takže když je pěší zóna součástí hlavní silnice a končí na úrovni křižovatky ve tvaru T kde je zleva značka Stůj dej přednost v jízdě musím těmto účastníkům dát přednost?

        REAGOVAT
        Vloženo 21. listopadu 2019 (12:07) uživatelem Jan ( ) z IP adresy 90.176.XXX.XXX
        • Od: Jirka RE: RE: RE: obytná zóna
          Ano, je to tak. Obytná zóna odpovídá vjezdu z místa mimo komunikaci.

          REAGOVAT
          Vloženo 1. září 2021 (13:22) uživatelem Jirka z IP adresy 93.99.XXX.XXX
      • Od: bata61 ( ) RE: RE: obytná zóna
        Musím reagovat na vaši odpověď.Píšete,že není nikde psáno,že dopravní značka "konec obytné zóny" nahrazuje DZ "dej přednost v jízdě" a musím Vám oponovat.Tady je výňatek z článku-
        Při vyjíždění z obytné zóny na jinou pozemní komunikaci musí dát řidič přednost v jízdě vozidlům
        jedoucím po pozemní komunikaci - § 23 zákona o provozu na pozemních komunikacích, to znamená, že DZ "Konec obytné zóny" nahrazuje DZ "Dej přednost v jízdě". V prostoru obytné zóny v místech neoznačených křížení komunikací i nadále platí pravidlo pravé ruky. A tady je odkaz z kterého čerpám.Tak kde je vlastně pravda?? http://sumpersky.rej.cz/clanky/obytna-zona/

        REAGOVAT
        Vloženo 1. června 2014 (22:06) uživatelem bata61 ( ) z IP adresy 89.29.XX.XXX
        • Od: Petr Chvátal ( ) RE: RE: RE: obytná zóna
          Dobrý den, kolega má pravdu. V zákoně o nahrazení nic není. To, že to někdo napsal do nějakého článku, neznamená, že je to pravda.

          REAGOVAT
          Vloženo 2. června 2014 (16:33) uživatelem Petr Chvátal ( ) z IP adresy 37.48.XX.XXX
          Tento příspěvek vložila Autoškola Slon, Brno - http://www.autoskola-slon.cz
          • Od: bata61 ( ) RE: RE: RE: RE: obytná zóna
            Dobrý den,díky za reakci.To jsem potřeboval vědět.Takže 100% při vyjíždění z OBYTNÉ ZÓNY musím dát přednost opravdu všem i tomu co naproti mě z vedlejší ulice odbočuje vlevo? Takže pravidlo o přednosti při odbočování vlevo v tomto případě neplatí?? Každý řidič,kterého jsem se na to ptal,až na jednu vyjímku neměl o tomto pravidle ani páru a všichni mluvili při vyjíždění z OZ o přednosti zprava.A to byli mezi něma i řidiči z povolání.Samozřejmě máte pravdu jako instruktor v autoškole,ale zajímalo by mne,proč tohle nikdo neví a každý mluví o přednosti zprava?

            REAGOVAT
            Vloženo 2. června 2014 (16:58) uživatelem bata61 ( ) z IP adresy 89.29.XX.XXX
            • Od: Petr Chvátal ( ) RE: RE: RE: RE: RE: obytná zóna
              Berte to tak, jako by jste vyjížděli z parkoviště. Je to území ležící mimo pozemní komunikaci. Takže dáváte přednost úplně všem. I těm, kteří odbočují proti Vám vlevo. Proč to neznají netuším. Třeba tady v Brně jsou komisaři na tohle dost přísní a žáky za to, že se nerozhlíhnou ze zkoušky vyhodí. Což je podle mě správné.

              REAGOVAT
              Vloženo 2. června 2014 (17:51) uživatelem Petr Chvátal ( ) z IP adresy 37.48.XX.XXX
              Tento příspěvek vložila Autoškola Slon, Brno - http://www.autoskola-slon.cz
              • Od: bata61 ( ) RE: RE: RE: RE: RE: RE: obytná zóna
                Tak díky za odpověď.Já už asi tuším proč to někteří řidiči nevědí.Ptal jsem se totiž kolegů řidičů v mém věku (40-50 let),neptal jsem se řidičů mladších.Ti mladší to asi vědí,protože za nás,když jsme dělali ŘP,tak taková značka vůbec nebyla, zrovna jsem se díval do pravidel silničního provozu-vyhláškač.100/1975 Sb.,a tato značka tam opravdu není.Takže,my starší řidiči to opravdu nemůžeme vědět,pokud někteří nebyli na přezkoušení apod.Podle mě by bylo nejlepší,kdyby byla u značky "KONEC OBYTNÉ ZÓNY" nějaká dodatková tabulka,nebo značka upozorňující na přednost "VŠECH" vozidel.Jak totiž mají starší řidiči brát význam této značky,když vidí tuto značku poprvé až v praxi? Ale,bohužel,my s tím asi nic neuděláme.Jen jsem chtěl znát názor odborníka z autoškoly.Díky.

                REAGOVAT
                Vloženo 2. června 2014 (18:23) uživatelem bata61 ( ) z IP adresy 89.29.XX.XXX
                • Od: Milan Ptáčník RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: obytná zóna
                  Dobrý den, také přidám trochu do mlýna. Z mého pohledu samotný výjezd z obytné zóny je jasný, horší je, že pokud jedete po silnici a vidíte křižovatku, přirozeně brzdíte a dáváte přednost zprava. Až když už stojíte vidíte, že za rohem začíná obytná zóna, takže tedy můžete jet. Mezitím prakticky bezdůvodně brzdíte a ohrožujete provoz na hlavní silnici, ze které ale při sebelepší vůli nerozeznáte, že se jedná o výjezd z obytné zóny, přednost zprava, či prostě jen chybí dopravní značení!

                  REAGOVAT
                  Vloženo 13. července 2015 (20:36) uživatelem Milan Ptáčník z IP adresy 46.135.XX.X
                  • Od: Karel ( ) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: obytná zóna
                    Přesně tak, musim s pánem souhlasit. A mnohdy (zejména v Rakousku) se setkávám s tím, že jedu po "hlavní" silnici, která ovšem není (záměrně) označená a auta přijíždějící zprava tam mají trojúhlelník. A co potom?
                    Další kapitolou je jestli mám dát přednost zprava někomu, kdo přijíždí v protisměru jednosměrky.

                    REAGOVAT
                    Vloženo 11. prosince 2015 (16:52) uživatelem Karel ( ) z IP adresy 217.195.XXX.XX
                    • Od: Jirka RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: obytná zóna
                      Část A: Chyba je na straně správce komunika. Dle předpisů lze použít značku Dej přednost, buď to v kombinaci s hlavní silnicí, nebo ke zdůraznění již nastalé skutečnosti (i bez ní by tam byl přednost).
                      Část B: v případě nehody by to byla vina obou. Vy jste nedal přednost z prava, on jel v protisměru. S dobrým právníkem by platil pouze pokutu za jízdu v protisměru a nehody by šla za Vámi. Vás nemá zajímat, co kdo dělá špatně. Pokud nejste na hlavní, dáváte přednost zprava.

                      REAGOVAT
                      Vloženo 1. září 2021 (13:30) uživatelem Jirka z IP adresy 93.99.XXX.XXX
                  • Od: sveny RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: obytná zóna
                    to je přesně ten problém , u nás je ta obytná zona v jednosměrné ulici ,tudíž ani při příjezdu ke křižovatce za rohem nevidíte ceduli začátek obytné zony a ta co je na té vedlejší komunikaci ukončuje je asi 10 m před výjezdem takže o ní taky nevíte zvlát když je z vaše pohledu obráceně. samozřejmě kdo to tam nezná tak zastaví a dává přednost zprava a ten druhý zase čeká až projedete. no zmatek

                    REAGOVAT
                    Vloženo 24. ledna 2018 (18:20) uživatelem sveny z IP adresy 94.112.XX.XX
                    • Od: Jirka RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: obytná zóna
                      Ale to mluvíme o neschopnosti úředníků. Značka obytné zóny je právě proto povinna i při jednosměrce.

                      REAGOVAT
                      Vloženo 1. září 2021 (13:25) uživatelem Jirka z IP adresy 93.99.XXX.XXX
    • Od: David RE: obytná zóna
      Ano, věděl jsem to. Zákon 361, je to tam, podle mě je to základní věc,kterou každý řidič musí znát.

      REAGOVAT
      Vloženo 25. ledna 2018 (19:12) uživatelem David z IP adresy 82.100.XX.XXX
        • Od: Jaroslav Němec ( ) RE: RE: RE: obytná zóna
          Dopravní značka "konec obytné zóny" nemůže nahrazovat značku "dej přednost v jízdě"!!! Výjezd z obytné zóny se nepovažuje za křižovatku, je to úplně stejné jako by jste vyjížděl třeba z pole, lesa nebo garáže na pozemní komunikaci. Ve vyhlášce č.30/1991 značka "dej přednost v jízdě!" (č. P 4), která označuje vedlejší pozemní komunikaci. Jelikož výjezd z obytné zony není křižovatka, nemůže tam být ani vedlejší pozemní komunikace!!!

          REAGOVAT
          Vloženo 29. září 2014 (10:55) uživatelem Jaroslav Němec ( ) z IP adresy 213.226.XXX.XX
          • Od: jaroslav ( ) RE: RE: RE: RE: obytná zóna
            dobrý den,ve městě kde žiju je cedule přednost z prava a hned první ulice za ní je konec obytné zony,jak si to mam vysvětlit.děkuji

            REAGOVAT
            Vloženo 12. prosince 2016 (12:29) uživatelem jaroslav ( ) z IP adresy 88.101.XXX.XXX
    • Od: Jakub (or***rt@ce*****.cz) RE: obytná zóna
      Dobrý den, rád bych se zeptal na případ křižovatky kde jeden směr je vjezd / výjezd ( konec ) obytné zóny - řádně označen začátkem / koncem obytné zóny a zároveň jsou nakresleny na vozovce příčné pruhy v každém ze čtyř směrů křižovatky. Tedy i ze směru obytné zóny. V pravidlech jsem našel jen definici příčné čáry. " Vodorovná dopravní značka „Příčná čára souvislá“ vyznačuje hranici křižovatky. Značky lze užít pro vyznačení místa pro zastavení vozidla v prostoru křižovatky." Což všichni řidiči považují za pravidlo pravé ruky. Má tedy řidič přijíždějící z obytné zóny přednost, protože je tam ta příčná čáry k němu v levém směru? Děkuji. Domnívám se, že by neměl mít přednost. Všichni řidiči však tam tak jezdí. Děkuji

      REAGOVAT
      Vloženo 2. září 2016 (16:46) uživatelem Jakub (or***rt@ce*****.cz) z IP adresy 46.174.XXX.XX


Ostatní příspěvky v diskuzi:

Na této stránce je zobrazen příspěvek obytná zóna v Diskuzi/Poradně na webu VŠECHNY-AUTOŠKOLY.CZ. Můžete se podívat i na ostatní příspěvky v Diskuzi nebo rovnou založit nové téma.

Navigace: