Sekce Poradna v rámci webu VŠECHNY-AUTOSKOŠKOLY.cz slouží pro jakékoliv Vaše dotazy týkající se oblasti autoškol. Na Váš dotaz vložený do diskuze mohou odpovědět provozovatelé českých autoškol nebo ostatní uživatelé těchto stránek. Tato poradna je vhodná zejména pro dotazy z oblasti autoškol, předpisů, pravidel silničního provozu, bodového systému, řidičských oprávnění, řidičských průkazů apod. Máte-li jakýkoliv související dotaz, neváhejte vložit nový příspěvek. Odpověď na Váš dotaz může posloužit i dalším.
Od: gero (
)kurzovné Příspěvek vložený ke konkrétní autoškole - Autoškola Duben, Sokolov
Dobrý den,
prosím chtěla bych vědět, kolik stojí řidičský průkaz skupiny B a v jakém časovém rozsahu je možné ho dokončit.....sice jsem to hledala, ale nejspíš jsem nehledala správně. Děkuji a přeji hezký den Geranova.
Od: KulichOdbočování vlevo - zůstanu v křižovatce Dobrý den,
stala se mi následující situace:
Na světelné křižovatce jsem odbočoval vlevo, vjel jsem do křižovatky a čekal, až v protisměru nepojedou žádná auta. Na křizovatce chybí světlo pro opuštění křižovatky a tak je obtížné odhadnout, jestli auta v protisměru už mají červenou. Stalo se mi tak, že jsem zůstal v křižovatce a auta zleva dostala zelenou a já jim překážel.
Můj dotaz: Jsou auta po mé levici povinny mě ještě nechat opustit křižovatku? Jak takovéto situaci předejít (někdy je opravdu obtížné odhadnout, jestli auta v protisměru ještě pojedou nebo ne - nerad bych jim zkřížil cestu a srazil se s nimi)?
Od: kuba (
)RE: Odbočování vlevo - zůstanu v křižovatce § 21(5) Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům,...
(3) Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce. To neplatí, pokud ... řidič zastavuje při odbočení vlevo podle § 21 odst. 5.
Myslím, že tyto dva paragrafy jasně říkají, že do křižovatky vjet můžete a nenesete odpovědnost za to, že případně někdo, kdo jede přímo, projel, i když už měl zastavit. Případně nenesete odpovědnost za špatně seřízené semafory
REAGOVAT Vloženo 13. ledna 2016 (17:17) uživatelem kuba (
) z IP adresy 85.13.XX.XX
Od: Kuba (ku***18@se****.cz)§27/2 zákona 361/200Sb. Prosím, co znamená v § 27/2
"(2) Zákaz zastavení a stání podle odstavce 1 písm. s) neplatí pro řidiče vozidel, která plní povinnosti podle zvláštního zákona."
Od: MartinDoporučuji !!! Příspěvek vložený ke konkrétní autoškole - Autoškola Kudýnek, Letovice
S panem Kudýnkem jsem byl naprosto spokojen. Vždy dokázal poradit a vysvětlit vše co jsem potřeboval. Navíc je teorie velká zábava díky jeho smyslu pro humor. Rozhodně doporučuji
Od: Libor Prudil (
)Všem doporučuji: Příspěvek vložený ke konkrétní autoškole - Autoškola Kudýnek, Letovice
Touhle cestou bych velice rád poděkoval panu Kudýnkovi za velice profesionální a nadstandartní přípravu k vyúce autoškoly.
Vynikající instruktor,s trpělivostí vlastní, vše vysvětlí,poradí a hlavně uklidní..
Mohu všem jenom doporučit,hlavně těm co se nemohou rozhodnout....
Ještě jednou,děkuji za vše..
Od: MartinS (sm****001@po***cz)Autobus na zastávce Je autobus stojící na zastávce a nabírající lidi překážkou v provozu, kterou lze i přes svislou značku "Zákaz předjíždění" objet?
Od: Pavel Jeslínek (
)RE: Autobus na zastávce Pokud ten autobus nemá označení, že převáží děti, tak ano.
REAGOVAT Vloženo 11. ledna 2016 (20:16) uživatelem Pavel Jeslínek (
) z IP adresy 77.104.XXX.X Tento příspěvek vložila Autoškola Jeslínek, Kraslice
Od: Petra V. (
)Doporučuji! Příspěvek vložený ke konkrétní autoškole - Autoškola Kudýnek, Letovice
S autoškolou pana Kudýnka jsem byla velice spokojená. S panem Kudýnkem se dá domluvit snad na všem. Mimo to je sympatický a má smysl pro humor, takže jsem se na hodiny vždycky těšila :) skvěle mě připravil k závěrečným zkouškám! Doporučuji.
Od: Honza JirmusAutoškola online Pro všechny, kteří se připravují na testy Autoškoly je na webu www.bezpecnecesty.cz kompletní Autoškola online (http://www.bezpecnecesty.cz/cz/autoskola).
Od: BetyPřestup z Brno- město na Brno-venkov Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zda jde přestoupit a udělat konečnou zkoušku místo za Brno-město za Brno-venkov. Konkrétně jestli se tato žádost dá vyřídit za 5 dní? Zkoušky jsem dělala za Brno- město už dvakrát, neúspěsně, chování majitele autoškoly, sekretářky i komisaře mi přišlo absolutně nemístné a sprosté a když jsem dnes volala že chci zrušit zkoušku 11. 1., řekli že to nejde, jinak prý zaplatím prostoj, který není nejlevnější. Proto se chci zeptat zda by tato žádost mohla být vyřízena takhle rychle(majitel mi řekl, že to jde kdykoliv), nebo budu muset absolvovat ještě jeden pokus u této autoškoly?
Děkuji
Od: autoŠkola neumann dvůr králové (
)RE: Přestup z Brno- město na Brno-venkov Můžete přestoupit kdy chcete a kam chcete , ve Vaší autoškole Vám předají žádost ( nebo zkušební komisař )- tam budou potvrzeny Vaše neúspěšné zkoušky , a po dohodě s jinou autoškolou vykonáte závěrečné zkoušky dle Vašeho výběru . .
REAGOVAT Vloženo 6. ledna 2016 (14:09) uživatelem autoŠkola neumann dvůr králové (
) z IP adresy 93.99.X.XXX
Od: LEEL (
)2016 Dobrý den, rád bych se zeptal jestli se v roce 2016 ještě dělají technické zkoušky / předvýjezdní kontrola vozu? Dělám B a už sem se ptal několika lidí a každý tvrdí něco jiného. Díky
REAGOVAT Vloženo 5. ledna 2016 (19:57) uživatelem leel (
) z IP adresy 213.192.XX.XX
Od: autoskola neumann dvur kralove (
)RE: RE: RE: 2016 :-) soucasti predvijezdni kontroly by jste mel asi vedet neco o pneumatikach , co mate kontrolovat za kapaliny (olej, chlad. , brzdova . . ) interval vymeny atd.
ALE TO VAM VYSVETLI A UKAZE AUTOSKOLA kterou jste si zvolil a v ktere absolvujete vycvik a vyuku !
REAGOVAT Vloženo 5. ledna 2016 (20:31) uživatelem autoskola neumann dvur kralove (
) z IP adresy 93.99.X.XXX
Od: TomášŘP A Dobrý den už mi někdo dokáže říct kolik bude stát ŘP
A v roce 2016?
Od: autoskola neumann dvur kralove (
)RE: ŘP A to bude asi rozdilne : podle sikovnosti zadatele , taky podle toho jestli autoskola ma k dispozici cvicnou plochu - v najmu nebo ve vlastnictvi atd.
REAGOVAT Vloženo 4. ledna 2016 (19:46) uživatelem autoskola neumann dvur kralove (
) z IP adresy 93.99.X.XXX
Od: PN (
)Reakce na hodnocení p. Kaděrové Příspěvek vložený ke konkrétní autoškole - Autoškola Club, Frýdlant nad Ostravicí
Vážená paní Kaděrová,
dovoluji si reagovat na Vaše hodnocení výcviku Vaší dcery v Autoškole Club ČR - Frýdlant n/O.
Je škoda, že v zájmu objektivity, ke kterému vyzývá server "všechny-autoskoly" při zadávání hodnocení autoškol neuvádíte alespoň okrajově podstatné okolnosti, které měly vliv na úroveň vycvičenosti a úspěšnost závěrečných zkoušek, jakožto i správné údaje o ceně výcviku v tomto případě.
Pokud bych zde rozepisoval historii výcviku Vaší dcery, bylo by to nadlouho - škoda, že jste se o něj nezajímala v době, kdy to bylo aktuální, kdy jsem Vás mohl osobně informovat o důsledcích jeho nestandardního průběhu. Takže se budu věnovat jen Vašim jednotlivým tvrzením.
1. Základní cena výcviku byla 6790 Kč, za doplňovací jízdy si Vaše dcera připlatila 5500 Kč, což rozhodně není trojnásobek původní ceny. Ano, nejsou to konečné výdaje, protože pokud žadatel nezvládne udělat testy a praktickou jízdu napoprvé, čekají ho další výdaje za opravné zkoušky. Poplatek za opravné zkoušky státu a samozřejmě poplatek za zapůjčení vozidla a instruktora na tuto zkoušku autoškole se platí všude. Za tři opravné zkoušky Vaše dcera zaplatila navíc 1300 Kč autoškole a 1300 Kč na poplatcích státu. Dovoluji si upozornit, že i kdyby jste tyto výdaje zahrnula do nákladů na výuku a výcvik, i tak se nejedná o trojnásobek základní částky.
2. Vaše dcera neabsolvovala 13 kondičních (doplňovacích) jízd, ale 11. O všem je v autoškole, dle současných právních norem) veden řádný záznam, který je stvrzen podpisem Vaší dcery. Na všechny výdaje byl vydán příjmový doklad ať už ze strany autoškoly nebo úřadu ve F n/O, takže zde nemusíme "střílet od oka", ale jsme schopni podat přesné a pravdivé údaje o nákladech na výuku a výcvik a opravné zkoušky.
3. Množství investovaných peněz a odježděných hodiny nejsou zárukou úspěšného vykonání zkoušek. Zkouška se "nekupuje", ta se musí úspěšně složit, tak jako například maturita ve škole, kdy žák musí v přesně danou chvíli "prodat", to co se naučil, buď je toho schopen, nebo ne a bohužel ne vždy to úplně závisí na míře úsilí, které studiu věnoval. Vaše dcera v průběhu zkoušek prostě v daný okamžik nedokázala aplikovat, to co se naučila v praxi. Určitě by jste nechtěla, aby po tom, co přehlédne několik "přednosti z prava", úspěšně složila zkoušky a ve chvíli, kdy už bude mít "řidičák" udělala stejnou chybu.... dál to domýšlet nebudu, jistě se mnou souhlasíte, že v tuto chvíli jsou peníze až na druhém místě.
4. Nemohu souhlasit ani s dalším tvrzením, že stejným způsobem probíhal výcvik i její kamarádky. Možná jste chtěla říct, že výsledek jejího snažení byl stejný. Ano, je to pravda, její kamarádka taky nebyla úspěšná a i když ještě měla možnost, zkoušky nakonec vzdala před vypršením zákonné lhůty. Mrzí mě to, ale bylo to její rozhodnutí, důvody, které jí k tomu vedly mě nepřísluší posuzovat. Mimochodem ve stejném kurzu byly ještě dvě její kamarádky. Jedna udělala zkoušku na poprvé a ta druhá v prvním opravném termínu. Tím chci naznačit, že všichni jsme jedineční, každý může být dobrý v jiné oblasti, prostě někomu může trvat déle, než se naučí bezpečně, podotýkám bezpečně řídit vozidlo. Uspěchat tento proces může mít tragické následky a věřím, že časem oceníte způsob, kterým jsem výcvik Vaší dcery vedl. Ono, až v řidičském životě "přijde na lámání chleba" nebude až tak důležité kolikrát musel někdo dělat zkoušky, ale jaké má návyky, které mu třeba můžou zachránit život.
5. Způsob a vedení výcviku vaší dcery jsem musel přizpůsobovat jejímu zdravotnímu stavu a jejím dalším aktivitám. To ale přece musíte vědět, vždyť její zdravotní problémy přesahovaly někdy i více než jeden měsíc neschopnosti pokračovat ve výcviku. Stejně tak její časté nepřítomnosti na výcviku z důvodu jiných aktivit. V této situaci 11 doplňkových jízd bylo spíše minimem. Ne vždy je instruktor autoškoly pánem situace a musí se přizpůsobovat požadavkům a možnostem žáka.
5. Pokud si myslíte, že to, že dcera nakonec úspěšně zvládla zkoušku, protože přešla k jiné autoškole, kde odjela několik jízd, nejspíše přeceňujete schopnosti jejich instruktorů, ti jen prostě měli štěstí, že to vyšlo a že Vaše dcera konečně ve správnou chvíli převedla výkon v mantinelech hodnocení komisařů.
Od: Svatomír Rafaj (
)RE: reakce na asi sl. Martinu nelíbí se mi tak lacině konstatovat, že laciná autoškola - rovná se vejhazovy, a že je to běžná praxe.
Reakce pana ing.Stránského zde sleduji již nějakou dobu, a myslím si že by se měl nad svými neuváženými hodnoceními trochu zamyslet. Nemám nic společného s autoškolou Club, kterou zrovna hodnotí, naopak jsem jeho konkurence, a tím by se mi to mohlo i líbit. Ale takhle né, pane kolego.
Učím od roku 1989, tedy přez 26let, a myslím si, že dnes by měla většina začínajících řidičů odjezdit minimálně 40h, a né jak bylo před třiceti lety stanoveno 28h, což bylo úplně za jiného provozu, a jiných nároků zkoušejících. Za stávajících 28h nemůže být dostatečně žák připraven na současný provoz, a to je důvod i neúspěchu u zkoušek.
Kritizujete levné autoškoly, přitom Vaše cena je také neúměrně nízká na počet hodin, který musí žadatel ze zákona minimálně absolvovat.
Ale hlavně , je třeba dnešním žákům vysvětlit, že to je v jejich zájmu absolvovat výcvik v délce hodin odpovídajícím jejich schopnostem se učit řídit. Řidičák nemusí mít každý!, což si ovšem většina myslí. Nechtějte nám tady tvrdit, že každý žák se naučí jezdit vždy po odjetí 28h. Většina žáků si potom myslí, že po tomto výcviku vždy následuje vydání řidičáku, a když né, tak je na vině přeci autoškola.
Když si vezmete jakékoliv vzdělávání, ve třídě sedí třeba 25 lidí, někteří mají za jedna, někteří ale za tři, a někteří to nezvládnou vůbec, a ve třídě je učí stejný učitel - tak kde je problém? u toho, co propadne - u učitele?
A dále, autoškola není jako jiné školy, zde jde o životy. A na cestu nemohou takoví, kterých tu již máme hafo, co vjedou klidně bez rozhlédnutí třeba pod vlak.
Na druhou stranu, co si budeme povídat, jsou tu mezi námi i tací, co žáky naučit neumí, nebo ani nemají zájem, ale hned tam shrnou všechny, kteří jsou nespokojenými žáky pomluveni, to se mi nelíbí.
Za roky co učím, chodí již za mnou děti těch, které jsem kdysi učil, protože byli velmi spokojeni, ale vždy se najdou i tací, kterým když vysvětlíte, že by se měli učit více, a tedy bude to i dražší, tak raději risknou a jdou to tzv. zkusit na zkoušku a pak se diví.
REAGOVAT Vloženo 29. prosince 2015 (16:20) uživatelem Svatomír Rafaj (
) z IP adresy 94.229.XX.XX
Od: PN (n**ak@auto********b.cz)RE: reakce na asi sl. Martinu Vážený pane inženýre,
dovolte mi reagovat na Váš příspěvek několika fakty o kterých se pisatelka zapomněla zmínit.
- výcvik, který měl původně trvat 2 měsíce se protáhnul na 5 měsíců s tím, že 3 jízdy před koncem jsme jej přerušili z důvodu oznámení žadatelky, že odjíždí do zahraničí
- po návratu ze zahraničí, kdy byl rozplánován finální výcvik a závěrečné zkoušky muselo být vše odloženo z důvodu nemoci žadatelky a jejího opětovného následného odjezdu do zahraničí
- po návratu ze zahraničí, dokončení výcviku a naplánování zkoušek muselo být vše opět odloženo z důvodu úrazu žadatelky, který ji neumožňoval řídit vozidlo
- na první zkoušku jsme se dostali o tři měsíce později, než bylo v plánu
- od první zkoušky ke druhé uplynulo skoro čtyři měsíce z důvodu dalšího odjezdu do zahraničí a dalších úrazů
- zbylé tři opravné zkoušky končily vždy předčasně z důvodu nedodržení pravidel provozu (překročení rychlosti, nezastavení na stopce, nedání přednosti zprava)
Doplňovacích jízd nebylo 14 ale 11. A rozhodně se cena výcviku nevyšplhala na trojnásobek. Určitě si to umíte spočítat. Opravdu si myslíte, že vzhledem k dané situaci to nebylo opodstatněné?
Žadatelce jsem se vždy snažil vyjít vstříc co se týče plánování jízd, i když to bylo vzhledem k jejímu celkovému vytížení a zdravotnímu stavu někdy složité.
Nevyčítám její mamince ani tuto reakci, která samozřejmě plyne ze zklamání, že se její dceři na zkouškách nedařilo.
Věřím tomu, že i Vám během Vaši kariery se podobná situace přihodila a proto bych očekával, že podobné články budete soudit uváženěji.
Všechny čitatele tohoto článku bych chtěl ujistit, že se vždy snažím dělat maximum pro své žáky a že se považuji za "slušnou" autoškolu, které nejde jen o to, jak "vytřískat" z někoho maximum.
Přeji Vám hodně úspěchu ve Vaši práci a vždy jen její spravedlivé ocenění.
S pozdravem
Ing. Pavel Novák
REAGOVAT Vloženo 29. prosince 2015 (00:08) uživatelem PN (n**ak@auto********b.cz) z IP adresy 37.48.XX.XX