Logo VŠECHNY-AUTOŠKOLY.cz MENU
 
VŠECHNY-AUTOŠKOLY.cz » poradna / diskuze

Poradna / diskuze 

Návrat zpět do sekce Pro autoškoly


Autoškoly - Poradna

Sekce Poradna v rámci webu VŠECHNY-AUTOSKOŠKOLY.cz slouží pro jakékoliv Vaše dotazy týkající se oblasti autoškol. Na Váš dotaz vložený do diskuze mohou odpovědět provozovatelé českých autoškol nebo ostatní uživatelé těchto stránek. Tato poradna je vhodná zejména pro dotazy z oblasti autoškol, předpisů, pravidel silničního provozu, bodového systému, řidičských oprávnění, řidičských průkazů apod. Máte-li jakýkoliv související dotaz, neváhejte vložit nový příspěvek. Odpověď na Váš dotaz může posloužit i dalším.

Výpis příspěvků v diskuzi:

styl zobrazení: kompletní, tabulkový

vložit nový příspěvek

Nalezeno 1754 témat, zobrazena strana 9 z 117



 
  • Od: Dominik ( ) Řidičák T a AM
    Když dělám řidičák na traktor tak dostanu i AM ( mám skútr který jede 45km/h )

    REAGOVAT
    Vloženo 22. ledna 2023 (22:40) uživatelem Dominik ( ) z IP adresy 37.188.XXX.XXX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: ZK RE: Řidičák T a AM
      Dobrý den,
      odpověď naleznete v zákoně 361/2000 Sb., § 81 Rovnocennost řidičských oprávnění, odstavec (2):
      Řidičské oprávnění udělené pro kteroukoli skupinu s výjimkou skupiny T opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny AM.

      REAGOVAT
      Vloženo 24. ledna 2023 (12:50) uživatelem ZK z IP adresy 77.104.XXX.XXX
 
  • Od: Vlastik ( ) Kolik a jaké jsou otázky z techniky na skupinu T?
    Dobrý den.Mám skupinu B a chci si dělat skupinu T ,ale nemožu nikde najít otázky na techniku a kolik jich je.Děkuji za pomoc ,Navrátil

    REAGOVAT
    Vloženo 24. prosince 2011 (12:23) uživatelem Vlastik ( ) z IP adresy 85.70.XXX.XX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: Autoškola Dvůr Králové n.L. ( ) RE: Kolik a jaké jsou otázky z techniky na skupinu T?
      Otázky stejné jako na sk. "C" , celkem 45 otázek.
      Autoškola do které nastoupíte Vám zcela určitě nějakou formu otázek dá k dispozici ať už tištěnou formou nebo na CD. Součástí kursu bude i praktická část výuky údržby.

      REAGOVAT
      Vloženo 24. prosince 2011 (14:37) uživatelem Autoškola Dvůr Králové n.L. ( ) z IP adresy 90.183.XX.XXX
      Tento příspěvek vložila Autoškola Neumann, Dvůr Králové nad Labem - http://autoskolaneumann.cz
      • Od: Radek ( ) RE: RE: Kolik a jaké jsou otázky z techniky na skupinu T?
        Jaké jsou testy na traktor a technika

        REAGOVAT
        Vloženo 23. ledna 2023 (12:24) uživatelem Radek ( ) z IP adresy 78.80.XXX.XX
        • Od: autoskola neumann dvůr králové ( ) RE: RE: RE: Kolik a jaké jsou otázky z techniky na skupinu T?
          Technika/Udrzba pouze kontrola vozidla před jízdou. Testy "T" nejsou specifikovány jako u ostatních skupin...tak testy "B" , "C" . Součástí zkoušky samozřejmě odpojení, zapojení soupravy.

          REAGOVAT
          Vloženo 23. ledna 2023 (13:12) uživatelem autoskola neumann dvůr králové ( ) z IP adresy 37.48.X.XXX
 
  • Od: Zdeněk neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
    Zajímalo by mě, zda na veřejnoprávních komunikacích může existovat křižovatka, neoznačená žádnými dopravními značkami? Stalo se mi totiž, že jsem jel ve městě po rovné ulici, do které zprava ústí další ulice, vytvářející zde křižovatku typu T. Ulice, po které jsem jel není označena žádnou dopravní značkou, proto jsem logicky předpokládal, že se jedná o ulici hlavní, že ulice ústící do křižovatky zprava je označena značkou "Pozor, dej přednost v jízdě". Avšak není tomu tak. Křižovatka je zcela jednoduše bez jakéhokoliv dopravního značení. Vzhledem k tomu, že se jedná o křižovatku se špatným výhledem, došlo málem ke střetu s vozidlem, které právě též vjíždělo do křižovatky zprava. Upozornil jsem na tuto situaci naší Městskou policii, avšak bylo mi sděleno, že na neoznačené křižovatce platí pravidlo o přednosti v jízdě vozidel, přijíždějících zprava. Chtěl bych se tedy otázat, zda jsem skutečně na každé křižovatce ve městě povinen zastavit a zkoumat, zda druhá ulice ústící do křižovatky je označena dopravní značkou dej přednost či nikoliv a teprve dle tohoto pak teprve rozhodnout, zda přednost v jízdě mám já a nebo vozidlo přijíždějící zprava. Dle mého názoru by dopravními značkami neoznačené křižovatky existovat neměly. Křižovatky ulic stejného řádu by měly být vždy označeny značkami"Pozor, křižovatka"!

    REAGOVAT
    Vloženo 19. března 2018 (18:00) uživatelem Zdeněk z IP adresy 178.255.XXX.XX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: Petr ( ) RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
      Neprávník Vám to na konci odpovědi řekl velmi kulantně. Vy jste s takovými znalostmi pravidel na silnici nebezpečný. To jeden žasne, co ty autoškoly vypouští do provozu. Se divím, že Vám policie zrovna nesebrala řidičák (ale to byla městská, ta tu pravomoc asi nemá). Když jste neviděl žádnou značku, tak jste LOGICKY předpokládal, že jste na hlavní. A z čeho jste to LOGICKY usoudil? Slyšel jste někdy pojem křižovatka silnic nerozlišených dopravními značkami?
      V závěru dotazu se odhalujete jako naprostý trotl. Proč byste měl zkoumat, zda je křižující silnice označena značkou dej přednost nebo stopkou. Pokud je, tak na takové křižovatce vy budete mít značku Hlavní silnice. Pokud tam tuto značku nemáte, pak je to křižovatka nerozlišená a platí na ní přednost zprava.
      Raději vraťte řidičák.

      REAGOVAT
      Vloženo 23. března 2018 (23:25) uživatelem Petr ( ) z IP adresy 213.192.XX.XX
      • Od: Petr ( ) RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
        Pán zřejmě měl na mysli obdobnou situaci:
        Poznat účelovou komunikaci je skoro nemožné. Přitom právě zde zákony přikazují specifickou povinnost

        https://autozine.cz/poznat-ucelovou-komunikaci-je-skoro-nemozne-pritom-prave-zde-zakony-prikazuji-specifickou-povinnost/

        REAGOVAT
        Vloženo 17. ledna 2023 (10:44) uživatelem Petr ( ) z IP adresy 91.192.XX.XXX
    • Od: Neprávnik RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
      Dobrý den,
      je-li křižovatka neoznačena, není zde značka "Hlavní pozemní komunikace" nebo "Dej přednost v jízdě", případně "Stůj, dej přednost v jízdě" platí pravidlo pravé ruky.

      Nutno říct, že většině menších uliček to tak je, na parkovištích naprosto běžně a v např. Británii dokonce ve velkých městech zavádí takzvané "no sign city", kde dopravní značení ruší kompletně. Hlavním účelem takových je větší pozornost řidičů věnovaná provozu a menší rychlost nájezdu do zatáček. Druhým účelem je nevyhazovat peníze za značení. Je to velmi dobrý trend, který se rozšiřuje i dále po Evropě.

      Takže odpověď na Vaší otázku. Jste povinen se ke křižovatce blížit takovou rychlostí, abyste byl schopen vyhodnotit, zda můžete nebo nemůžete jet, případně i zastavit nejste-li si jist, zda se zprava neblíží vozidlo.

      Doporučuji koupit učebnici autoškoly, případně se do autoškoly vrátit. Jsou to naprosté základy, které musíte umět, jinak jste nebezpečný.

      REAGOVAT
      Vloženo 20. března 2018 (11:09) uživatelem Neprávnik z IP adresy 77.111.XXX.X
      • Od: zdeněk ( ) RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
        Děkuji Vám za Vaši reakci a vysvětlení. Pokud můžete, vysvětlete mi prosím též to, k čemu slouží a kdy se používá dopravní značka „Křižovatka“. Pokud je mi známo, tak tato značka se užívá k upozornění na křižovatku, kde není přednost v jízdě upravena dopravními značkami. T.j na křižovatku silnic stejného řádu, na které se uplatňuje ustanovení o přednosti v jízdě vozidel přijíždějících zprava. Kdysi bývala tato značka dosti hojná, zatímco dnes se v naprosté většině přednost v jízdě na křižovatkách upravuje značkami „Dej přednost v jízdě“, případně „Stůj, dej přednost v jízdě“.
        Vaše vysvětlení, o přípustnosti neoznačených křižovatek na veřejných komunikacích a uplatňování pravidla pravé ruky v těchto případech, poněkud ztrácí logiku. Řidič vozidla, jedoucí po obci rychlostí 50 km/hod., by v takovémto případě musel totiž sledovat nejen provoz na komunikaci a dopravní značení, ale též zdi a ploty domů po pravé straně, zda někde mezi nimi nevúsťuje, do komunikace po které jede, nějaká ulička. V případě, že něco takovéhoto včas uvidí, což je teda otázkou, musel by snížit rychlost na minimum a usoudit, zda se jedná o veřejnou a nebo jen účelovou komunikací. Tj, výjezd ze dvorku továrny, parkoviště a podobně. V případě, že vúsťující komunkaci vyhodnotí jako veřejnou, nebude zase vědět, zda přednost v jízdě na ní je či není upravena dopravní značkou. Plynulosti a bezpečnosti provozu takováto místa rozhodně nepřispívají :-)
        Až nadměrným užíváním dopravních značek, „Hlavní pozemní komunikace“ , opakovaně za každou křižovatkou, současně se značkami „Dej přednost v jízdě“ ve všech bočních ulicích, se mnoho plechu vskutku neušetří. Podstatně méně značek by bylo zapotřebí, pokud by se křižovatky silnic stejného řádu, stejně jako před lety, označovaly již výše zmíněnou značkou, „Křižovatka“. Ještě lépe pak, pokud by se křižovatky silnic stejného řádu v obcích nevyskytovaly.

        REAGOVAT
        Vloženo 20. března 2018 (15:01) uživatelem zdeněk ( ) z IP adresy 178.255.XXX.XX
        • Od: Milan RE: RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
          Mate naprostou pravdu. Vsechny krizovatky by meli byt v zajmu bezpecnosti oznaceny krizovatkou. Vas oponent,ktery haji chaos a spatne zakony je asi mimo nebo neco bere. Hledat mezi ploty krizovatky je totiz opravdu nelogicke.

          REAGOVAT
          Vloženo 14. listopadu 2021 (15:44) uživatelem Milan z IP adresy 37.188.XXX.XX
        • Od: neprávnik RE: RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
          Dobrý den,
          tak ještě jednou. A teď začnu od konce. Očividně v tom máte pořádný zmatek, takže doporučuji vrátit se do autoškoly, aby Vám to někdo vysvětlil obšírněji a případně Vás při kondičních jízdách naučili, jak se na pozemních komunikacích v takových případech chovat. Nedání přednosti v jízdě je přestupkem dle zákona.
          V obci je rychlost 50 km.h-1 maximální, máte jí ze zákona upravit podle stavu vozovky, dopravy a vlastních schopností, to vysvětluje doufám vše. To znamená, že logika zde je naprosto jasná. Donutit řidiče věnovat se provozu a upravit jízdu podmínkám, a to dnešní řidiči nedodržují a koukají do telefonu/navigace, což jim značky ukáže dopředu.
          Značka "Křižovatka" slouží přesně k tomu co říkáte. Nicméně její použití je spíše výstražné ve špatně přehledných úsecích.
          Nicméně spekulace, co by mělo a nemělo být sem úplně nepatří. Autoškoly se na vývoji značení ani silniční síti nijak nepodílejí. Autoškola je soukromá živnost, která jen tlumočí a učí ustanovení zákona žáky.

          REAGOVAT
          Vloženo 21. března 2018 (11:33) uživatelem neprávnik z IP adresy 77.111.XXX.XX
          • Od: zdeněk ( ) RE: RE: RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
            S prominutím, avšak logika dopravních předpisů by měla vždy spočívat v zajištění bezpečného a plynulého provozu na veřejnoprávních komunikacíc a nikoliv ve snaze jej všemožnými nástrahami brzdit a činit nebezpečným, jak uvádíte Vy :-)

            REAGOVAT
            Vloženo 21. března 2018 (11:55) uživatelem zdeněk ( ) z IP adresy 178.255.XXX.XX
            • Od: neprávnik RE: RE: RE: RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
              Na těchto postupek není nic záludného, nastraženého nebo nebezpečného. Takže si dovolím už jen poslední otázku a tou bych to uzavřel.
              Co je podle Vás bezpečnější ve městě a podporuje plynulost dopravy.
              A.) Řidič co jede hraničně 50-55km.h-1 hlava nehlava, lepí se na záď -protože jinak neví, že před ním někdo je- a kouká do telefonu/navigace.
              B.) Řidič co sleduje provoz, dopravní značení, chodce a věnuje se řízení.

              Na takovou otázku není moc těžká odpověď. Pokud pro Vás je, znovu doporučuji, co jsem doporučoval už předtím, nebudu se opakovat.

              REAGOVAT
              Vloženo 21. března 2018 (16:14) uživatelem neprávnik z IP adresy 77.111.XXX.XX
              • Od: zdeněk ( ) RE: RE: RE: RE: RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
                Shrnuto, dopravní zákon sice nehovoří o tom, že všechny křižovatky musí být opatřeny dopravními značkami. Zcela naopak, hovoří o tom, že na neoznačených křižovatkách mají přednost vozidla přijíždějící zprava. Umísťování dopravních značek na křižovatkách však dopravní zákon v žádném případě nijak neomezuje a vzhledem k tomu, že naprostá většina křižovatek jsou místy se zvýšeným nebezpečím předpokládá se, že přednost v jízdě zde obce dopravními značkami vždy upraví. To, že řidič jedoucí rovnou ulicí se domnívá, že je na hlavní a má přednost, bývá prý velmi častým prohřeškem mnoha řidičů.

                Bez jakékoliv arogance, agresivity a povyšování se mi to takto před malou chvílí vysvětlil pracovník Dopravního inspektorátu.

                Co se té nebezpečnosti týče... nebezpeční jsou dnes především čerství absolventi autoškol :-( Začasté ani dobře neznají všechny dopravní značky :-( Nedávno jsem přecházel na křižovatce ulici, po přechodu pro chodce. Protože se mi zdálo, že vozidlo přijíždějící zprava jízdu nezpomaluje, zastavil jsem se uprostřed přechodu. Přijíždějící auto zastavilo na přechodu těsně přede mnou, ze dveří řidiče vyběhla mladá řidička, druhá holka, která postávala na rohu křižovatky rychle zaujala její místo a auto se zase rozjelo. Já jsem jen v němém úžasu zíral, na nápis "Autoškola", na tom odjíždějícím autíčku. Takže takovéto řidiče nám dnešní autoškoly vychovávají :-(

                Děkuji za všechny Vaše odpovědi a přeji hezký den :-)

                REAGOVAT
                Vloženo 21. března 2018 (16:59) uživatelem zdeněk ( ) z IP adresy 178.255.XXX.XX
                • Od: Petr Chvátal ( ) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
                  Člověče...vy vraťte hned řidičák! Váš bych fak nechtěl potkat na křižovatce! Tohle učím žáky při první hodině teorie! Vy nemáte v provozu co dělat!

                  REAGOVAT
                  Vloženo 26. března 2018 (21:33) uživatelem Petr Chvátal ( ) z IP adresy 85.132.XXX.XXX
                  • Od: Rar ( ) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
                    Pro: Petr Chvátal
                    Vy si tu děláte pěknou reklamu, u vás bych nechtěl dělat autoškolu aj kdyby jste mi za to nabízel peníze. Takové argumenty typu : vratte řidičák... nedovedu si představit tu vaši vyuku.

                    ted k tématu, vysvětlete mi rači situaci když dojedete ke křižovatce a máte tam značku dej přednost v jízdě tak co uděláte? dáte asi přednost v jízdě ale auto stále stojí a nejede dál, jak možete vědět že tam nemá značku hlavní silnice. To auto vám dává přednost a vy mu také. Stojíte tam jak ... a nakonec se teda rozhodnete po delší čekání ale on udělá to samé a tukne te se. Podle mě takové křižovatky s jednou značkou dej přednost v jízdě by neměli vůbec existovat. Já dělal taky autoškolu a učili nás pokud mám značku dej přednost v jízdě tak se nacházim na vedlejší komunikaci a on je na hlavní. Ani na testech takovou křižovatku nikde nenajdete kde by byla jen značka dej přednost v jízdě.
                    Pane Chvátale, jednu takovou křižovatku kde byla pouze jedna žnačka dej přednost v jízdě, tak na ni jsem upozornil a město dalo mně za pravdu a nechalo ji odstranit aby bylo jasné že tam platí přednost z prava. Je to potřeba řešit ale né těma vašíma argumentama "vratte řidičak"

                    REAGOVAT
                    Vloženo 18. ledna 2021 (23:34) uživatelem Rar ( ) z IP adresy 188.246.XXX.XXX
    • Od: krakatit RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
      Proč neudělat přednost zleva.

      REAGOVAT
      Vloženo 8. července 2020 (08:32) uživatelem krakatit z IP adresy 80.250.X.XXX
    • Od: Mileniala RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
      Dobrý den,
      mohu Vám doporučit tento článek https://www.dopravniznaceni.com/Prednost-v-jizde-b5270.htm, kde je jednoduše napsaná hlavní pravidla :) snad se bude hodit.

      REAGOVAT
      Vloženo 27. dubna 2020 (12:55) uživatelem Mileniala z IP adresy 86.49.XXX.XX
    • Od: Erich ( ) RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
      Omlouvám se za upřímnost, ale jaký pitomec vám vydal řidičák ???

      Opravdu se doporučuju nahlásit v nejbližší autoškole, kde vás naučí základy jízdy, např. že pokud přednost na křižovatce nevyplývá z označení komunikací HLAVNÍ/VEDLEJŠÍ, platí přednost zprava.

      Značka A03 Křižovatka, spadá kategorie výstražných značek stejně jako upozornění na zatáčku nebo na zúžení vozovky. jak z názvu této kategorie plyne, jejím účelem je upozornit na něco, co nemusí být řidiči zřejmé a na co by si měl dát pozor.
      Skutečný řidič by tuto značku nepotřeboval, viz výše. Vámi popsaná situace nebyla zaviněna špatným dopravním značením, ale faktorem mezi volantem a sedačkou ve vašem voze.

      REAGOVAT
      Vloženo 31. března 2018 (12:35) uživatelem Erich ( ) z IP adresy 217.66.XXX.XX
      • Od: slozka RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
        nehodlám s Vaším názorem polemizovat, máte pravdu, ale často se setkávám s křižovatkami podbnými, jako zde popsaná, kde hlavní (rovně) nemá žádné značení, ale vedlejší (připojující se kolmo) má dej přednost v jízdě.
        Pokud by řidiči postupovali dle pravidel dojde k deadlocku ... ten na hlavní dává přednost zprava, ten z vedlejší dává přednost, protože mu to přikazuje značka... nehledě na to, že ten na hlavní při dávání přednosti (zastavení) komplikuje/ohrožuje provoz na hlavní...

        REAGOVAT
        Vloženo 31. července 2018 (10:28) uživatelem slozka z IP adresy 213.175.XX.XXX
        • Od: erich ( ) RE: RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
          Hlavní komunikace platí, dokud není zrušena jinou značkou upravující přednost. Proto se setkáváte s křižovatkami pouze se značkami Dej přednost v jízdě.

          Stačí vám to takhle?

          REAGOVAT
          Vloženo 31. července 2018 (11:57) uživatelem erich ( ) z IP adresy 217.66.XXX.XX
          • Od: Tom RE: RE: RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
            To není pravda, každá značka platí pouze do první křižovatky pokud nemá například dodatkovou tabulku 2km, takže bych byl další dva kilometry na hlavní :D pkud v obci budu mít například omezení ryhlosti na 30 tak taky po příští křižovatce už platí zase 50 ;)

            REAGOVAT
            Vloženo 8. listopadu 2019 (23:42) uživatelem Tom z IP adresy 46.149.XXX.XX
              • Od: zdeněk ( ) RE: RE: RE: RE: RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
                Dodal bych ještě, já osobně patřím právě k těm Vámi zmíněným řidičům, kteří se vždy věnují provozu a dopravnímu značení, namísto navigace a telefonu. Právě proto mě ty značkami neupravené křižovatky poněkud mrzí :-)

                REAGOVAT
                Vloženo 21. března 2018 (17:09) uživatelem zdeněk ( ) z IP adresy 178.255.XXX.XX
                • Od: Tom RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
                  Ano přesně jak jste řekl. Také mě mrzí že chybí hodně značek "hlavní silnice", jedu kolikrát menším městem cca 20 000 obyvatel a najednou zprava autobus, žádná značka upravující přednost tam nebyla a ejhle zkusím tama jet znovu abych se ujistil, opravdu tam nebyla značka hlavní silnice a ten autobus měl "dej přednost v jízdě" takže i tak zde platí přednost zprava a autobus má přednost i přes tuhle značku protože já nemám "hlavní silnici" a ani ten autobusák tam třeba neměl například červené sloupky že jde o účelovku… Prostě ty značky chybí všude dokonce vím že jedna chybí i u základní školy.

                  REAGOVAT
                  Vloženo 8. listopadu 2019 (23:52) uživatelem Tom z IP adresy 46.149.XXX.XX
          • Od: slozka ( ) RE: RE: RE: RE: neoznačená křižovatka - přednost v jízdě
            hmm pokud je to tak, pak vetsinou asi OK.
            dokazu si predstavit situaci (konkretni neznam, takze mozna takova ve skutecnosti neexistuje), kdy nemusi byt zrejme, ktera je ta hlavni ... krizovatky blizke tvaru Y.

            REAGOVAT
            Vloženo 31. července 2018 (12:06) uživatelem slozka ( ) z IP adresy 213.175.XX.XXX
 
  • Od: Marcela Řidičské oprávnění skupiny C1
    Dobrý den, můžete mi prosím doporučit autoškolu z Moravskoslezského kraje, která umí C1? Informace uvedené zde nejsou bohužel pravdivé, takže podle filtru vybírat nelze. Děkuji, Marcela

    REAGOVAT
    Vloženo 15. ledna 2023 (18:27) uživatelem Marcela z IP adresy 172.225.XXX.XXX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
 
  • Od: Petr ( ) Poptavam kurz C-E a D plus profesní průkaz
    Dobey den, poptavam v Brně autoškolu u které bych si rad rozšíříl skupinu na CE a D plus profesní průkaz.
    Nejlépe v blízkosti Slatina Děkuji za nabídku

    REAGOVAT
    Vloženo 5. ledna 2023 (12:18) uživatelem Petr ( ) z IP adresy 89.24.XXX.XXX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: zk RE: Poptavam kurz C-E a D plus profesní průkaz
      Dobrý den,

      seznam autoškol naleznete zde: https://www.vsechny-autoskoly.cz/autoskoly_brno/

      REAGOVAT
      Vloženo 6. ledna 2023 (11:25) uživatelem zk z IP adresy 77.104.XXX.XXX
      • Od: petr ( ) RE: RE: Poptavam kurz C-E a D plus profesní průkaz
        Dobrý den, o web stránce vím. Důvod proč jsem dal poptávku sem je, aby mi přišla konkrétní nabídka.

        REAGOVAT
        Vloženo 6. ledna 2023 (14:11) uživatelem petr ( ) z IP adresy 37.188.XXX.XXX
 
  • Od: P.N. ( ) Mohu si udělat nový ŘP v cizině, když máte v ČR zákaz řízení?
    Zdravím.
    V ČR mám zákaz řízení na 1,5 roku (alkohol), ale už v červnu se stěhuju na Slovensko, mohu si tam udělat nový řidičák a normálně tam na něj jezdit?
    Děkuji za odpověď.
    P.N.

    REAGOVAT
    Vloženo 22. dubna 2017 (04:00) uživatelem P.N. ( ) z IP adresy 81.201.XX.XXX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: Mgr. Milan. Zedníček RE: Mohu si udělat nový ŘP v cizině, když máte v ČR zákaz řízení?
      Zdravím pane P.N.

      Žádný stát nemůže rozšířit působnost svých vnitrostátních právních předpisů mimo území, nad nímž vykonává svou svrchovanou moc. Uvedené znamená, že zahraniční orgány můžou uplatňovat veškeré své vnitrostátní předpisy týkající se omezení nebo případně i zrušení řidičského oprávnění jen v rámci svého území (tj. německé orgány jen v rámci území Německa, slovenské orgány jen v rámci Slovenska apod.).

      S uvedeným dále souvisí i skutečnost, že samotné řidičské oprávnění je veřejnou listinou vydanou orgány České republiky. V případě, že zahraniční orgány odeberou pachateli přestupku či trestného činu jeho řidičské oprávnění, nemají pravomoc toto dále zadržovat po celou dobu výkonu uloženého trestu zákazu činnosti, a standardně toto řidičské oprávnění buďto vrátí danému řidiči nebo ho zašlou příslušným tuzemským úřadům, u kterých pak daný řidič může požádat o jeho vrácení a následně pokračovat v řízení motorových vozidel na území České republiky (případně i v jiných státech, s výjimkou státu, ve kterém mu byl zákaz řízení motorových vozidel uložen). Příslušné české orgány pak můžou s daným řidičem případně zahájit řízení o odebrání řidičského oprávnění.

      Závěr

      Jak vyplývá z výše uvedeného, v případě udělení zákazu činnosti spočívajícímu v zákazu řízení motorových vozidel ze strany zahraničních orgánů, bude s ohledem na zásadu teritoriality tento zákaz platit vždy pouze na území daného státu. Zahraniční orgány rovněž nejsou oprávněny zadržovat předmětné řidičské oprávnění po celou dobu trvání trestu, kdy toto jsou povinni vrátit danému řidiči, resp. zaslat příslušným tuzemským úřadům. O odebrání řidičského oprávnění vydaného v České republice pak budou příslušné rozhodovat vždy pouze české orgány, které předmětné řidičské oprávnění vydali.

      REAGOVAT
      Vloženo 18. prosince 2022 (01:23) uživatelem Mgr. Milan. Zedníček z IP adresy 94.142.XXX.XXX
    • Od: autoskola neumann dvůr králove ( ) RE: Mohu si udělat nový ŘP v cizině, když máte v ČR zákaz řízení?
      NEMUZETE ! u nás a i ve všech státech EU :
      Řidičské oprávnění nelze udělit osobě, jejíž řidičské oprávnění bylo v jiném členském státě pozastaveno nebo odejmuto, nebo jí byl uložen zákaz činnosti spočívající v zákazu řízení motorových vozidel, pokud neuplynula lhůta pro opětovné udělení .

      REAGOVAT
      Vloženo 22. dubna 2017 (12:24) uživatelem autoskola neumann dvůr králove ( ) z IP adresy 85.13.XX.XX
      • Od: Dom RE: RE: Mohu si udělat nový ŘP v cizině, když máte v ČR zákaz řízení?
        A mohl by jste mi říct zda je v pořádku udělat nový řidičský průkaz v Irsku když mi v Česku vzali řidičák ale trest již vypršel?
        důvod - žiju v Irsku a nemám prostředky ani možnost se v Česku zdržet na dobu několika měsíců po dobu autoškoly děkuji.

        REAGOVAT
        Vloženo 3. listopadu 2022 (18:27) uživatelem Dom z IP adresy 109.248.XX.XXX
    • Od: efan (zab******a97@gm****com) RE: Mohu si udělat nový ŘP v cizině, když máte v ČR zákaz řízení?
      Urcite nejlepsi bude, kdyz se na to zeptas primo na SK.

      REAGOVAT
      Vloženo 27. dubna 2017 (19:24) uživatelem efan (zab******a97@gm****com) z IP adresy 109.81.XXX.XX
      • Od: P.N. ( ) RE: RE: Mohu si udělat nový ŘP v cizině, když máte v ČR zákaz řízení?
        Děkuji za odpověď. To znamená, že mimo EU si ŘP udělat můžu? např. Ukrajina? Když si udělám nový ŘP tam, mohu na něj jezdit všude, v tomto případě na Slovensku? Potřebuju tam auto k povolání, na silnicích v ČR samozřejmě jezdit nebudu, když mám na tomto území prozatimní zákaz. P.N.

        REAGOVAT
        Vloženo 22. dubna 2017 (17:25) uživatelem P.N. ( ) z IP adresy 81.201.XX.XXX
        • Od: autoškola neumann dvůr králové ( ) RE: RE: RE: Mohu si udělat nový ŘP v cizině, když máte v ČR zákaz řízení?
          NEDOPORUČUJI !!!

          REAGOVAT
          Vloženo 22. dubna 2017 (18:40) uživatelem autoškola neumann dvůr králové ( ) z IP adresy 85.13.XX.XX
          • Od: p.n. ( ) RE: RE: RE: RE: Mohu si udělat nový ŘP v cizině, když máte v ČR zákaz řízení?
            Děkuji vám za odpovědi. Nedoporučujete, ale můžu? Dnes jsem si psal s pánem, co to takhle udělal, žije v SR, už ho i kontrolovali v SR a vše v pořádku, i sami policisté mu sdělili, že nesmí jen jezdit po českých silnicích, kde má zákaz řízení. P.N.

            REAGOVAT
            Vloženo 22. dubna 2017 (22:01) uživatelem p.n. ( ) z IP adresy 81.201.XX.XXX
 
  • Od: Mira ( ) B+C+T potřebuji A
    Mám B, C, T a AM a chtěl bych A na motorku.
    Jak proběhne výuka a zkouška (jízdy ? testy?)

    REAGOVAT
    Vloženo 15. prosince 2022 (13:40) uživatelem Mira ( ) z IP adresy 193.35.XXX.XX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: zk RE: B+C+T potřebuji A
      Dobrý den.

      Musíte se přihlásit do autoškoly (AŠ). Se žádostí o přijetí k výuce a výcviku musíte předložit i lékařský posudek, který nesmí být starší tří měsíců.

      V AŠ budete absolvovat rozšiřující výuku a výcvik.
      Výuka bude v rozsahu 16 vyučovacích hodin. Pokud budete mít individuální studijní plán, budete studovat doma a v AŠ budete mít minimálně 4 hodiny konzultací.
      Výcvik obsahuje 13 hodin jízd, 1 hodinu údržbu vozidla a 2 hodiny zdravotnické přípravy.

      Zkoušky:
      - Test z pravidel silničního provozu
      - Praktické jízdy 1.část - pomalé jízdní úkony na zkušební ploše
      - Praktické jízdy 2.část - jízda v provozu

      REAGOVAT
      Vloženo 16. prosince 2022 (06:26) uživatelem zk z IP adresy 77.104.XXX.XXX
 
  • Od: Jana Rozšířít C a traktor k tomu dostanu?
    Zdravím, chtěla bych Vás zeptat, když udělám C budu mít T s tažným zařízením maximálně do 750kg, je to pravda? Nebo v 2022 bez omezení?

    REAGOVAT
    Vloženo 13. prosince 2022 (14:54) uživatelem Jana z IP adresy 37.188.XXX.XXX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: zk RE: Rozšířít C a traktor k tomu dostanu?
      Dobrý den.

      Odpověď nalezneme v zákoně 361/2000.

      § 81 Rovnocennost řidičských oprávnění
      (1) Řidičské oprávnění udělené pro skupinu.......d) C opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny C1 a T

      § 80a Skupiny vozidel
      (2) Do skupiny T jsou zařazeny traktory a pracovní stroje samojízdné, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo.

      Závěr:
      Se skupinou C můžete řídit i nákladní vozidlo s přívěsem do 750kg.
      Se skupinou T můžete řídit traktor s jedním, nebo více, přívěsy, které jsou těžší než 750kg.

      REAGOVAT
      Vloženo 14. prosince 2022 (12:39) uživatelem zk z IP adresy 77.104.XXX.XXX
 
  • Od: TheDejve ROZŠÍŘENÍ C+E
    Dobrý den, mám řidičský průkaz sk. B a chci si dělat rozšíření na C+E.? Musím udělat mít profesní průkaz? Předem děkuji.

    REAGOVAT
    Vloženo 1. prosince 2022 (20:10) uživatelem TheDejve z IP adresy 178.77.XXX.X
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: zk RE: ROZŠÍŘENÍ C+E
      Dobrý den,

      pokud nebudete zaměstnán jako řidič, nebo nebudete podnikat v autodopravě, profesní osvědčení nepotřebujete.

      Další informace naleznete v zákoně 361/2000, § 3, odst. 5.

      REAGOVAT
      Vloženo 2. prosince 2022 (06:57) uživatelem zk z IP adresy 77.104.XXX.XXX
      • Od: TheDejve RE: RE: ROZŠÍŘENÍ C+E
        Děkuji za info.

        REAGOVAT
        Vloženo 2. prosince 2022 (12:35) uživatelem TheDejve z IP adresy 37.188.XXX.XX
 
  • Od: zoufalec Neferovy komisar
    Zdravim, nevim zda-li s timhle jde uplne cokoliv udelat, ale mam potrebu tuto zkusenost sdilet. Mam takovy nemily pocit, ze mezi komisari panuje nemaly dvoji metr co se tyce standardu na ridice. Na zeny maji mnohem mensi pozadavky. Nejakou dobu zpet jsem vyuzil svuj treti pokus na zkousku z jizdy, a myslim si, ze jsem ho dostal nepravem. Prede mnou jela holka, ktera dostala trasu 1.9 km (4 minuty jizdy) zkrz zastavbu (vetsinu jizdy limit 30), kde ji auto 2x umrelo (z toho jednou na male krizovatce), 1x se pokusila rozjet na dvojku, a pote malem nezaparkovala, a presto to dostala. Po zaparkovani jsme se vymenili, a byla rada na me. Trasa cca 12km, kdy jsem jel zkrz vsechno od obytnych zon, pres kruhace a ctyrproudovky az po dalnici, kdy jsem jel asi nejlepe co se mi kdy povedlo, a presto jsem to nedostal. Zadny predpis jsem neporusil, jel jsem porad cca 4km pod limitem, nikomu jsem nevjizdel do cesty, ale komisar si myslel, ze se pry nedivam na dopravni znaceni (protoze jsem pri sjezdu z dalnice menil pruh o 5 vterin pozdeji, nez on by si predstavoval. I tak, menil jsem pruh stale pres prerusovanou caru). I pres moje protesty jsem neuspel, a tim jsem prisel o svuj treti pokus. Je tohle vubec mozne? Muzu s tim neco delat? Jizda nebyla nahravana. Jsem z toho uplne zoufalej, platil jsem si vic jak 10 hodin jizd navic a vsechno jsem se opravdu nadrtil, a prijde mi jak kdyby vsechen ten cas a penize prisel vnivec, vzhledem k tomu ze musim vyplaznout dalsich 20 000 a zahodit dalsich 28 hodin..

    REAGOVAT
    Vloženo 29. listopadu 2022 (22:44) uživatelem zoufalec z IP adresy 185.63.XX.XX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: zk RE: Neferovy komisar
      Dobrý den.
      Požadavky na všechny uchazeče jsou stejné. Doba zkoušky je legislativně upravena a v případě sk. B je stanovena na minimálně 30 minut.

      Z každé zkoušky je pořizován Záznam o zkoušce, který po ukončení zkoušky podepisujete. Pokud tento záznam nemáme k dispozici, nelze se vyjádřit, zda hodnocení NEPROSPĚL je správné.

      Zmínil jste, že jste pozdě odbočil na odbočovací pruh. Co na to říká zákon 361/2000? Odpověď nalezneme v § 21 Odbočování, (4) Řidič, který při odbočování opouští průběžný pruh, musí co nejdříve vjet na odbočovací pruh, je-li vyznačen.

      Při rychlost 90km/h ujedete 25m/s. 5 vteřin je 125m.
      Hodnotil bych Vás stejně.

      K tématu pořizování záznamu ze zkoušky. Já osobně jsem pro. Problém spíše bude v technickém vyřešení nahrávání, kamery budou muset sledovat celý prostor okolo auta a pohled na řidiče.

      REAGOVAT
      Vloženo 30. listopadu 2022 (08:46) uživatelem zk z IP adresy 77.104.XXX.XXX
 
  • Od: karel vápnička řp vydání
    dobrý den nevíte náhodou jaká je průmerná doba na vydání řp? vím že do 20 dní ale ůřad říkal že může přijít uz za týden...

    REAGOVAT
    Vloženo 29. listopadu 2022 (12:51) uživatelem karel vápnička z IP adresy 194.213.XX.X
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: zk RE: řp vydání
      Dobrý den,

      Pokud Vám na ORP uvedli týden, tak to asi bude týden.

      Je stanovena pouze maximální lhůta. Zbytek závisí na výrobci, rychlosti doručení, úředních dnech atd.
      Až bude váš ŘP k vyzvednutí, přijde informační sms zpráva, pokud jste dal na sebe kontakt.

      REAGOVAT
      Vloženo 30. listopadu 2022 (08:22) uživatelem zk z IP adresy 77.104.XXX.XXX
 
  • Od: Breta Stopka
    Dobrý den. Již po několikáté se mně stalo , že při rozjetí do křižovatky (neřízené světly)při odbočování v pravo mám před sebou čumák auta odbočující z protisměru v levo. Oba jsme na vedlejší , ale já mám oproti protijedoucímu značku STOP. přijíždíme stejně , já zastavím na hranici kde vidím ( v levo je dům ) nikdo tam není , rozjedu se a v proti směru se tlačí auto z leva auto , co mně mělo dát přednost. Zastavím , ale je tam další a další jako vláček a nehodlají zastavit. ( a za mnou na mě troubí ať jedu) Proti směr odbočující v levo argumentuje , že již vjel do křižovatky a má tedy přednost. A tedy dobrá , třeba první , ale co ti ostatní , kteří přijeli ke křižovatce i později. Přestávám dávat stopku , abych předešel konfliktům. Jaká jsou tedy přesná pravidla pro odbočování v levo? Mohu omezit , ohrozit. Kdy jsem již vjel do křižovatky z pozice protijedoucího atd. Děkuji za odpověď.

    REAGOVAT
    Vloženo 22. listopadu 2022 (10:39) uživatelem Breta z IP adresy 46.13.X.XX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: zk RE: Stopka
      Dobrý den.

      Argumentace "....že již vjel do křižovatky a má tedy přednost" je nesmysl a nemá žádnou oporu v zákoně.

      Vámi popisovanou situaci řeší § 21, odstavec 5, zákona 361/2000Sb takto:
      Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům, jezdcům na zvířeti, protijdoucím organizovaným útvarům chodců a průvodcům hnaných zvířat se zvířaty, tramvajím jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen, a cyklistům jedoucím v jízdním pruhu pro cyklisty.

      Nedání přednosti v jízdě v případech, ve kterých je řidič povinen dát přednost v jízdě je ohodnoceno 4 body.

      REAGOVAT
      Vloženo 23. listopadu 2022 (12:28) uživatelem zk z IP adresy 77.104.XXX.XXX
      • Od: breta ( ) RE: RE: Stopka
        Děkuji za odpověď a vyjasnění.

        REAGOVAT
        Vloženo 23. listopadu 2022 (12:38) uživatelem breta ( ) z IP adresy 37.188.XXX.XX
        • Od: zk RE: RE: RE: Stopka
          Rádo se stalo. Ať se daří :)

          REAGOVAT
          Vloženo 23. listopadu 2022 (13:22) uživatelem zk z IP adresy 77.104.XXX.XXX
 
  • Od: Kája ( ) Řidičský průkaz - Aspergerův syndrom
    Dobrý den,
    chápu, že to nebude asi důležitá otázka. Ale potřebovala bych vědět, jestli mám oprávnění na řidičský průkaz, když mám Aspergerův syndrom. Inteligenci, vnímání okolí ani nic podobného narušené nemám, akorát mám problém v sociální oblasti.
    Chtěla bych si totiž v nejbližší době dělat autoškolu, ale četla jsem různé články, že lidé na autistickém spektru nemají oprávnění vlastnit řidičský průkaz. Nebo jestli se to zrovna u Aspergerova syndromu posuzuje u lékaře, jestli je vzhledem k dané poruše způsobilý.

    REAGOVAT
    Vloženo 18. listopadu 2022 (21:09) uživatelem Kája ( ) z IP adresy 85.71.XXX.XXX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: zk RE: Řidičský průkaz - Aspergerův syndrom
      Dobrý den,

      posouzení zdravotního stavu je v kompetenci posuzujícího lékaře, nikoho jiného.

      REAGOVAT
      Vloženo 22. listopadu 2022 (06:43) uživatelem zk z IP adresy 77.104.XXX.XXX
 
  • Od: Milan Přednost zprava vs vodorovné značení
    Dobrý den,
    zajímalo by mě, zda je na následujících křižovatkách nějak ovlivněna přednost zprava vodorovným dopravním značením ? Svislé značení tam není, ani žádné obytné či pěší zóny.
    Jestli ne, tak k čemu takto poměrně matoucí vodorovné značení vlastně slouží ?
    Ještě doplním, že se všude jedná o klasické městské ulice šířky 6m. Nejsou to žádné slepé ulice, či jen výjezdy k barákům.

    https://i.imgur.com/C5mTiPa.jpeg
    https://i.imgur.com/awrxivU.jpeg

    Děkuji za odpověď

    REAGOVAT
    Vloženo 14. listopadu 2022 (11:02) uživatelem Milan z IP adresy 212.79.XXX.XXX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: zk RE: Přednost zprava vs vodorovné značení
      Dobrý den,

      tímto dopravním značením NENÍ ovlivněna přednost v jízdě.

      Máte pravdu v tom, že takhle 'vyvedené' vodorovné dopravní značení je matoucí. Není to vodící čára, je to podélná čára přerušovaná. Správně by měla být doplněna o svislé dopravní značky rozlišující hlavní/vedlejší komunikaci (viz ZÁSADY PRO VODOROVNÉ DOPRAVNÍ ZNAČENÍ
      NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH - TP 133). Můžete vznést dotaz na dopravní úřad místně příslušného ORP :)

      REAGOVAT
      Vloženo 14. listopadu 2022 (15:44) uživatelem zk z IP adresy 77.104.XXX.XXX
 
  • Od: DD Co dělat při závěrečné zkoušce
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat na 2 situace, které mohou teoreticky nastat při závěrečné zkoušce. První situace co dělat když mi řekne zkušební komisař ať odbočím do slepé ulice.
    A u druhé situace. ve měste, kde budu zkoušku absolvovat je odbočka ve které je značka "PrůjezD zakázan". Problém je v tom, že značky si lze všimnout až při odbočování, takže můj dotaz zní jestli když se budu chystat odbočit a budu mít zaplou směrovku, tak potom co si značky všimnu ji vypnout a neodbočovat, a potom pokračovat dál. A nebo si prostě danou křižovatku nějak zapamatovat, ale obávám se, že ve stresu si to hned nevybavím. Díky.

    REAGOVAT
    Vloženo 12. listopadu 2022 (11:52) uživatelem DD z IP adresy 213.194.XXX.XX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: zk RE: Co dělat při závěrečné zkoušce
      Dobrý den.

      Situace 1: Na odbočení do slepé ulice není nic zvláštního. Dopravní značka pouze informuje o tom, že komunikace není průjezdná, tzn. budete se muset někde otočit.

      Situace 1: Dopravní značka s textem Průjezd zakázán neznamená zákaz vjezdu. Vyhláška 294/2015: "Je-li na značce uveden nápis „PRŮJEZD ZAKÁZÁN“, nesmí řidič bez důvodu vjet do takto označeného úseku. Za takový důvod se nepovažuje objíždění dopravně složité situace nebo zkracování trasy".

      K Vaší otázce - ano, můžete vypnout směrová světla a pokračovat dál. Je nutné zkontrolovat okolní provoz, aby jste nikoho (kvůli změně svého rozhodnutí) neohrozila.

      REAGOVAT
      Vloženo 14. listopadu 2022 (11:55) uživatelem zk z IP adresy 77.104.XXX.XXX


Nalezeno 1754 témat, zobrazena strana 9 z 117



Vložení nového příspěvku:

Pro vložení nového příspěvku do Diskuze prosím klikněte zde.