Sekce Poradna v rámci webu VŠECHNY-AUTOSKOŠKOLY.cz slouží pro jakékoliv Vaše dotazy týkající se oblasti autoškol. Na Váš dotaz vložený do diskuze mohou odpovědět provozovatelé českých autoškol nebo ostatní uživatelé těchto stránek. Tato poradna je vhodná zejména pro dotazy z oblasti autoškol, předpisů, pravidel silničního provozu, bodového systému, řidičských oprávnění, řidičských průkazů apod. Máte-li jakýkoliv související dotaz, neváhejte vložit nový příspěvek. Odpověď na Váš dotaz může posloužit i dalším.
Od: Honzamá na hlavní silnici vůči autu na vedlejší silnici přednost chodec s kočárkem či automobil? Dobrý den, chci se zeptat, zdali má na hlavní silnici přednost chodec s kočárkem vůči automobilu přijíždějícímu z vedlejší silnice či naopak tomuto automobilu musí dát přednost?
Od: autoskola neumann dvůr králove (
)RE: dotaz rozšířit na C+E
REAGOVAT Vloženo 12. března 2017 (08:02) uživatelem autoskola neumann dvůr králove (
) z IP adresy 85.13.XX.XX
Od: Lucka (
)Parkování na povolení a problémy s tím spojené Dobrý den vážení,
prosím vás o radu. Již nějakou dobu se v zaměstnání potýkáme s problémy spojené s parkováním. Zaměstnavatel nám za poplatek poskytuje parkovací kartu, která nás opravňuje k parkování na parkovišti vyhrazeném pro zaměstnance, ale nezaručuje nám konkrétní místo k parkování. Cedule "parkoviště pro zaměstnance" je vztyčena hned u vjezdu za budovu našeho zaměstnání, čáry vyznačující parkovací místa jsou pouze za budovou šikmo ke zdi. Pokud zaparkuji jinde než v čárou vyznačené kóji, hrozí mi zaměstnavatel odtahem přesto, že nebráním provozu jiných vozidel a stojím za značkou označující vjezd na parkoviště pro zaměstnance. Jaká jsou moje práva a možnosti a má zaměstnavatel právo odtáhnout mě?
Od: LianH (
)Kondiční jízda Dobrý den, potřebuji doporučit autoškolu v Liberci, která jezdí na autě Peugeot SW 207 turbodiesel nebo něco hodně podobného. Potřebuji si zakoupit asi 2 kondiční jízdy, máme tento typ auta a dlouho jsem nejezdila. Děkuji za odpověď. L
Od: Pavel (
)Změna místní úpravy Dobrý den, obracím se na Vás se žádostí o vysvětlení, jakým způsobem je upravena přednost na křižovatce ve tvaru T v obci, když příjezd ke křižovatce je ze všech tří směrů osazen svislou dopravní značkou IP 22 - Změna místní úpravy. Toto značení není doplněno žádným dalším symbolem a nově nahradilo dosavadní zažité "pravidlo pravé ruky". Na křižovatku mám detailní pohled z okna a velmi častá a živá gestikulace projíždějících řidičů mne přivedla ke vznesení dotazu.
Za odpověď předem děkuji a přeji příjemný den.
Od: MS. (
)Partnersky lekar autoskoly Zdravim. Chci rozsirit rp. z B na C..praktickeho lekare v podstate nemam. Momentalne jsem v Praze, ale jakmile C ziskam, chci do zahranici..Mame v Praze autoskolu s partnerskym lekarem ? V Brne jedna skola existuje
Od: Dominika (
)přihláška do autoškoly a brýle Dobrý den, měla bych dotaz. Dělám už asi 10.jízdu v autoškole ale všimla jsem si, že hůře vidím na dálku, ikdyž mi u Dr.napsali, že brýle nepotřebuji. Tak se chci zeptat jestli to jde jen dopsat do přihlášky autoškoly,že mám nosit brýle a potom si zajdu k dr., musím znova k dr na ,,vstupní,, placenou prohlídku nebo nejdříve pro brýle a pak až to řešit? Díky za odpověď
Od: autoskola neumann dvůr králove (
)RE: přihláška do autoškoly a brýle Vyberte si správné brejlicky ať dobře vidite a víc bych asi neřešil. Není Vaše povinnost lekare upozornovat na tuto skutecnost aby na žádost a následně do ŘP dopsali "brýle nutne"
REAGOVAT Vloženo 25. února 2017 (10:53) uživatelem autoskola neumann dvůr králove (
) z IP adresy 85.13.XX.XX
Od: Dominika (
)RE: RE: přihláška do autoškoly a brýle Dekuji za odpoved. Jeste se tedy zeptam, kdyz si pujdu pro bryle a najednou pri jizdach budu mit bryle nebude to resit instruktor, ze sem je nemela a ted mam? Nemela bych to s nim probrat?
REAGOVAT Vloženo 25. února 2017 (11:05) uživatelem Dominika (
) z IP adresy 89.239.XX.XXX
Od: Jk (
)Pneumatiky M+K celoroční použití aneb jak to tedy je? Mam na Vas dotaz ohledne pouziti pneu na vozidle s nizsim indexem rychlosti. Nasel jsem tuto informaci:
§ 21 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, v níž je uvedeno toto:
Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).
V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky může být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle (například palubním počítačem).
Zákon už ale nestanovuje, jak taková nálepka má vypadat. Viděli jsme ji asi jednou, ani výrobci tím zrovna moc nehýří, že by ji nějak pravidelně vyráběly. Takže když si napíšete na papír, mám pneumatiky s indexem T (190 km/h) a nalepíte si to na přístrojovku, tak abyste na to viděli splníte vyhlášku na 100%. U nových aut tuto funkci nahrazuje palubní počítat. V koncernu VW, to má například Maxi-Dot, kde si lze nastavit maximální rychlost pro zimní pneumatiky a v případě jejího překročení Vás na to palubní počítač upozorní.
V poslední době se navíc setkáváme s řidiči, kteří se bojí dát pneumatiky s nižším rychlostním indexem, aby jim v případě nehody pojišťovna nekrátila plnění. Pojišťovna nemůže jentak krátit plnění, že máte na automobilu nižší rychlostní index, pokud to nebude v přímé konfrontaci s nehodou. Například, když budete stát na křižovatce a někdo do Vás zezadu nabourá,nebo dojde k nehodě třeba v 80 km/h, tak Vám nemůže pojišťovna krátit plnění za to, že máte pneumatiky do 190 Km/h, když máte maximální rychlost 210 Km/h. Mohla by to krátit v případě, že by ta rychlost byla překročena nad konstrukční rychlost pneumatiky. Ale i to už je problém druhotný, protože primárně by se pojišťovna točila na tom, že byla překročena maximální dovolená rychlost na komunikaci. U nás tedy maximálně 130 km/h v případě jízdy na dálnici.
Podle vyse uvedeneho je mozne pouzit pro zimni pneu nizsi index ? O kolik nizsi? Je mozne pouzivat zimni pneu s nizsim indexem i lete? Plati to take i pro celorocni pneu, ktere maji oznaceni take M+S ? Je oznacena celorocni pneu nejak odlisne, nebo jen znakem M+S ?
Jaka je min. hlouka dezenu pro celorocni pneu (v lete/ v zime)?
Od: Hanakl (
)RE: Pneumatiky M+K celoroční použití aneb jak to tedy je? Já tedy pneumatiky kupuji zde https://www.pneuok.cz a vlastně i celá moje rodina a jsme skutečně spokojeni.
REAGOVAT Vloženo 24. února 2017 (07:17) uživatelem Hanakl (
) z IP adresy 93.99.XXX.XX
Od: Hanakl (
)RE: Pneumatiky M+K celoroční použití aneb jak to tedy je? Já tedy pneumatiky kupuji zde https://www.pneuok.cz a vlastně i celá moje rodina a jsme skutečně spokojeni.
REAGOVAT Vloženo 24. února 2017 (07:17) uživatelem Hanakl (
) z IP adresy 93.99.XXX.XX
Od: Jdjdb (Paca*******bora@se****.cz)Další doporučení Příspěvek vložený ke konkrétní autoškole - Autoškola Kudýnek, Letovice
Autoškolu jsem úspěšně dokončila skoro před měsícem hned na první pokus. Řidičák na motorku jsem (kvůli neúplným znalostem pohybu na silnici) u jiné autoškoly dokončila až na 4. Pokus. Druhá věc je, že jsem až z Prahy a pan Kudýnek mi proto udělal individuální plán a plně mi vyhověl ve všem. Díky (extra) absolvované cestě do Brna a seznámení s ,,větším" provozem si dnes troufnu jak do centra Prahy, tak na D1 sama.
Chtěla bych tak poděkovat oběma lektorům jak za vyhovění (opravdu se vším!), tak za skvělou přípravu na ,,život na silnici". A samozřejmě vřele doporučuji ;-).
Od: KristýnaStání pro invalidy Když je na vozovce vyznačené vyhrazené parkoviště pro invalidy včetně svislé značky, která značka má přednost? Městská policie tvrdí,že musejí být vidět obě značky a že je povinností invalidy vždy značení na silnici toto očistit,aby mohla policie zakročit proti řidiči,který neoprávněně místo pro invalidu obsadí. Připadá mi to divné. Vždyť invalida nemá toto vyhrazení pro nic za nic. Vždycky jsem se domnívala, že svislá značka má přednost. Pokud má policie pravdu tak podle jakėho zákona a paragrafu
Od: Peloš (
)Profesní řidičák Dobrý den,cca před 17lety jsem byl řidič MKD.Chtěl bych se k tomuto povolání vrátit,ale nemůžu najít profesní řidičák....lze v nějaké databázi požádat o vystavení duplikátu,že jsem tento průkaz vlastnil? Nebo budu muset udělat kompletně znova profesní řidičák.Děkuji za informace.
Od: autoskola neumann dvůr králove (
)RE: Profesní řidičák Protože jste neabsolvoval pravidelne školení profesní průkaz Vám propadnul . Pokud budete chtít opět jezdit týká se Vas
tzv.obnova 35 h a získáte opět profesak.
REAGOVAT Vloženo 9. února 2017 (22:07) uživatelem autoskola neumann dvůr králove (
) z IP adresy 37.48.XX.XXX
Od: Pelos (
)RE: RE: Profesní řidičák Děkuji za odpověď. Jen bych potřeboval ještě vědět,jestli autoškola zjistí ,zě jsem profesák vlastnil. Je to dlouhá doba a já nemám žádné doklady o zkoušce ani profesák. Děkuji
REAGOVAT Vloženo 9. února 2017 (22:29) uživatelem Pelos (
) z IP adresy 194.228.XX.XXX
Od: autoskola neumann dvůr králove (
)RE: RE: RE: Profesní řidičák Akreditované školící středisko (autoskola) nepotřebuje žádný doklad profesni , důležité je ze jste získal ridicak skupinu C před rokem 2009 a umožní
Vám 35 h OBNOVU .
REAGOVAT Vloženo 9. února 2017 (23:03) uživatelem autoskola neumann dvůr králove (
) z IP adresy 37.48.XX.XXX
Od: pelos (
)RE: RE: RE: RE: Profesní řidičák Moc děkuji za odpovědi.
REAGOVAT Vloženo 9. února 2017 (23:10) uživatelem pelos (
) z IP adresy 194.228.XX.XXX
Od: jestřáb (
)Existuje orgán, jenž se může vyjádřit k správnosti dopravního značení Po dopravní nehodě jsem poukázal na to, že jsem reagoval na dopravní značení, kdy svislé značení deklarovalo konec všech zákazů a omezení, avšak kolem této značky probíhala plná čára. Kontaktoval jsem ŘSD s tím, že se jedná o dopravní paskvil. Dostal jsem odpověď, že se na to podívají. Podívali se výsledkem bylo, že svislou značku odstranili. Když jsem chtěl, aby mi sdělili, že je situace špatně, bylo mi sděleno, že pokud je pochybnost o správnosti značení rozhoduje judikát z nějakého podobného případu. Už jsem na tento portál jednou psal a nějaký odborník mi napsal, že plná čára není zákaz ani omezení, ale jen pruh oddělující dva jízdní pruhy. Nedávno jsem dělal papíry na vysokozdvižný vozík a v testu č. 25 bylo napsáno, že pokud jsou vedle sebe dvě značky rozdílného druhu(tedy vodorovná vedle svislé) je nadřazené svislé značení. Běžný řidič si takovou situací neví vůbec rady a jako odpovědi jsem dostával různé hypotézy. Třetina lidí (včetně instruktora autoškoly) mi tvrdí, že platí nadřízenost svislého značení a že jsem byl v právu, další poukazují na to že jsem přejel plnou čáru aniž by tito lidé nějak vysvětlili roli svislé značky. Další byli bez názoru. Rád bych někam poslal fotky původního značení a následně toho změněného. Chtěl jsem, aby také někdo udělal průzkum tohoto místa, kde bylo několik vážných nehod, ale nikoho to nezajímá. Poukazoval jsem na to, že u uvedené svislé značky by měla zákonitě začít přerušovaná čára a zase jsem se dozvěděl, že nemusí (proč ne nikdo nevysvětlil). Jako výsměch, jsem nakonec, po velmi dlouhé době, co jsem, díky tomuto paskvilu neměl papíry, zjistil, že na opačné straně tohoto místa umístili stejnou značku jen s tím drobným rozdílem, že u ní začíná přerušované svislé značení. Zatím se domnívám, že jediný kdo by to by schopen vyřešit je Jára Cimrman, nebo chytrá horákyně. Nevíte na ně adresu?
Od: jestřáb (
)RE: Existuje orgán, jenž se může vyjádřit k správnosti dopravního značení Po přečtení musím zkorigovat třetí větu od konce přerušované značení je samozřejmě vodorovné ne svislé. A někde uprostřed bych ještě dodal, že značky byly logicky rozdílného druhu (svislé vs. vodorovné), ale hlavně naprosto protichůdného významu. To, co jedna povolovala druhá zakazovala.
tož tak
děkuji
REAGOVAT Vloženo 28. prosince 2016 (13:42) uživatelem jestřáb (
) z IP adresy 77.240.XXX.X
Od: Petr Smola (
)RE: RE: Existuje orgán, jenž se může vyjádřit k správnosti dopravního značení Dobrý den, podélná čára souvislá není zákazová dopravní značka, tudíž s tou svislou nemá žádnou souvislost. Podélnou čáru souvislou smíte přejet nebo přesahovat obrysem vozidla pouze v případě, že objíždíte nebo odbočujete na místo ležící mimo pozemní komunikaci. Pokud jste ji přejel z jiného důvodu, udělal jste to neoprávněně. Nikde přece není napsáno, že podélná čára souvislá znamená zákaz předjíždění.
REAGOVAT Vloženo 16. ledna 2017 (18:18) uživatelem Petr Smola (
) z IP adresy 185.112.XXX.XX
Od: ierax (
)RE: RE: RE: Existuje orgán, jenž se může vyjádřit k správnosti dopravního značení O zákaz předjíždění zcela jistě nejde. K tomu už byla diskuse v tom duchu, že by tam musela být svislá značka zákaz předjíždění, ta tam nebyla. Značka, která tam byla je specifikovaná jako: konec všech zákazů a omezení. Myslím, že to je spíš dotaz na ústav pro jazyk český. Proč plná čára, není ani zákaz ani omezení, když je zakázáno ji přejet a člověk je omezen na jízdu v jednom pruhu. Také není nikde uvedeno proč v tomto případě není svislá značka nadřazená vodorovné. Bohužel porušení pravidel českého pravopisu je trestné pouze na základní škole.
Dík za snahu, ale nijak jste mi to nevysvětlil
REAGOVAT Vloženo 1. února 2017 (09:23) uživatelem ierax (
) z IP adresy 77.240.XXX.X
Od: Petr Smola (
)RE: RE: RE: RE: Existuje orgán, jenž se může vyjádřit k správnosti dopravního značení Dobrá, tak ještě jinak.
A je úplně jedno, co bylo za značku před touto čárou.
REAGOVAT Vloženo 1. února 2017 (09:47) uživatelem Petr Smola (
) z IP adresy 93.153.XX.XXX
Od: ierax (
)RE: RE: RE: RE: RE: Existuje orgán, jenž se může vyjádřit k správnosti dopravního značení Jedno je to možná vám, protože preferujete příklady z učebnice. Pokud před vámi bude pomaluju jedoucí vůz a vy uvidíte na pravé straně značku konec všech zákazů, budete ji zcela samozřejmě považovat (bez ohledu na to, co je dole na silnici, za nadřazenou) a určitý počet řidičů vyhodnotí tuto značku jako značku, která ukončuje plnou čáru a co do vodorovného značení, dále očekává přerušovanou.
Pokud vím tak u značky konec zákazu přejíždění je to logické a nejsem si vědom, že bych narazil na situaci, kde za značkou konec předjíždění pokračuje plná čára. Když jsem tuto anomálii reklamoval u ŘSD, tak tuto kombinaci odstranili. Podle mého tedy přiznali, že je ne-li vyloženě špatná tedy minimálně matoucí. Je to jako kdyby vám na přejezdu blikalo žluté světlo, cítíte, že není něco úplně v pořádku, ale nedokážete včas vyhodnotit, co to je.
Můj dotaz zněl jestli existuje orgán, který by se kvalifikovaně vyjádřil: jestli je uvedená kombinace špatně, či nikoli. ŘSD podle mého odstraněním této kombinace přiznalo chybu, ale to je jen na úrovni toho, že zničilo důkaz.
Proč zde není svislá značka nadřazena vodorovnému značení mi nikdo nevysvětlil. V pravidlech je, že svislé značení je nadřazené vodorovnému, není tam že je svislé značení nadřazeno jen zákazovým značkám. Mimochodem mám známého v autoškole který mi řekl, že jsem byl v právu já. Proto jsem chtěl nějakou instituci, když jakémukoli řidiči popíšu situaci je to minimálně 1:1. Půlka to vidí jako já druhá různě laboruje, nutno podotknout že spíš hypoteticky. Na místě bylo několik nehod včetně smrtelných věřím, že za to mohla uvedené kombinace, takže pokud nic jiného alespoň jsem to dokopal k tomu, že tato zhůvěřilost zmizela.
Míru Zdar, či jak se říká v sajůzu - mupy mup :-)
REAGOVAT Vloženo 8. února 2017 (08:06) uživatelem ierax (
) z IP adresy 77.240.XXX.X
Od: JajaRada Dobry den, je mi 19 let a chtěl bych se zeptat jestli by jste mi doporučil v mych letech udělat navěsy/přivěsy na skupinu C ? Nebo jestli je lepši si udělat navěsy / přivěsy až ve 21 letech společně s profesakem. Skupinu C už mam hotovou chybi mi jen ty navěsy a profesak . A na profesaku se dělaj jizdy jen s Cečkem nebo i s C+E ?? Zatim pracuji jako dělnik a ve 21 letech chci jit jezdit kamionem jenomže sem tak uvažoval jestli si teď neudělat sk. E a ve 21 letech až profesak nebo je lepši si to udělat přijednom? Děkuji za brzkou odpověď